Charles Explorer logo
🇬🇧

Outdoor Activities Course

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PSPP056

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky:

1. Úvod do kursu, program, bezpečnostní předpisy, organizace,rozvoj dovedností,didaktické postupy,funkce prožitku.

2. Cyklistika - charakteristika odvětví, vývojové etapy, formy využití. Názvosloví, technologie, technika jízdy jednotlivce a skupiny, vybavení a zásady pro cykloturistické putování.

3. Orientace a orientační běh - orientační schopnosti, mapa, buzola, práce s mapou a buzolou, dnešní stav OB, zásady stavby tratí, využití orientace ve škole.

4. Aktivity v přírodě - oblast turistiky a sportů v přírodě, důležité organizace.

5. Hry v přírodě, cvičení v přírodě, iniciativní hry a lanové překážkové dráhy.

6. Nové směry využívání aktivit v přírodě . Semináře:

1. Vedení družstva - rozdělení rolí, spolupráce, společné úkoly,reflexe každodenního programu

2. Základní uzly, práce s lanem a informace o jištění a slaňování.

3. Vybavení pro turistické akce - příklad VHT.

4. Jednoduchý orientační štafetový závod /O-Ring/ - praxe a vyhodnocení.

5. Příprava turistické akce - cykloturistika.

6. Technologie kola, seřízení kola, technika jízdy, předpisy a způsoby komunikace. Cvičení :

1. Průprava k jízdě na kole, vedení skupiny, cykloturistické túry

2. Miniškola orientace a orientačního běhu.

3. Průprava k lezení, základy jištění, práce s lanem.

4. Procvičování pohybu na jištěných cestách ve vysokých horách ( Klettersteig ) .

5. Cvičení v přírodě a vybrané iniciativní a týmové hry.

6. Ukázka využití přírodních i umělých překážek.

7. Ekohry - příprava a provedení jednoduchých her.

8. Organizace ranních setkání - cvičení.

9. Hry a kulturní i tvůrčí aktivity - příklady využití na akcích.

10. Hodnocení programu kursu - vyplnění ankety, vztah vedoucí - student.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět zahrnuje teorii a didaktiku vybraných sportů v přírodě,vybraných druhů turistiky,teorii a praxi iniciativních a kooperačních her i her v přírodě, lanových překážkových drah;základní informace o vybavení do přírody, o bezpečnosti a ekologické výchově. Vedle vzdělávacího zaměření,slouží předmět(kurs) také jako model programu výchovy v přírodě pro školy i volný čas využívající výchovu prožitkem a dobrodružstvím. Část programu je věnována samostatné práci malých týmů, které získávají a zpracovávají informace o komerčním využití aktivit v přírodě ve zvolené oblasti.