Charles Explorer logo
🇨🇿

Turistika and Outdoor sports

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PSPP059C

Sylabus

Přednášky:

1. Úvod do kursu - bezpečnostní předpisy, organizace a didaktické postupy,funkce prožitku a zkušeností.

2. Výchovné aplikace aktivit v přírodě .

3. Cyklistika a cykloturistika.

4. Orientace a orientační běh

5. Teorie hry, hry v přírodě a iniciativní hry.

6. Cvičení v přírodě, a lanové překážkové dráhy.

7. Ekologická výchova a hry k vnímání a poznávání přírody. Semináře:

1. Vedení družstva - rozdělení rolí, spolupráce, společné úkoly,reflexe každodenního programu

2. Organizace ranních setkání - cvičení.

3. Základní uzly, práce s lanem a informace o jištění a slaňování.

4. Vybavení pro turistické akce - příklad VHT.

5. Příprava turistické akce, bezpečnost a kulturně poznávací činnost.

6. Hry, kulturní i tvůrčí aktivity - příklady využití na akcích. Táborový oheň.

7. Hodnocení programu kursu - vyplnění ankety a další druhy zpětné vazby. Cvičení:

1. Cyklistika - jízda zručnosti, jízda ve skupině, cykloturistická túra , celodenní putování a vedení družstva

2. Orientace mapa-buzola, mapa-terén, orientační hry a cvičení, skorelauf, závod v orientačním běhu.

3. Hry v přírodě - příklady malých a velkých her.

4. Hry na seznámení, hry na rozvoj důvěry,iniciativní a problémově orientované hry, reflexe.

5. Cvičení v přírodě - příklad výběhu do terénu a cvičení na stanovištích.

6. Nízké a vysoké překážky- stavba, didaktické postupy a zpětné hodnocení.

7. Základy lezení, bouldering.,překonávání jištěných cest,lezení s horním jištěním,slaňování

8. Ekohry - příprava a provedení jednoduchých her. Požadavky na klasifikovaný zápočet: - Aktivní účast na všech programových oblastech kursu. Zvládnutí dovedností ve vybraných sportech a aktivitách. Testy teoretických znalostí a vybraných dovedností.

Anotace

Povinný předmět pro všechny směry studia. Předmět zahrnuje teorii , cvičení a didaktické postupy v turistice , sportech a aktivitách v přírodě.

Vedle vzdělávacího zaměření,slouží předmět jako model kursu výchovy v přírodě pro školy i volný čas využívající postupy učení se prožitkem, zkušeností a dobrodružstvím.