Přednášky:
1. Teoretické přístupy ke hře.Druhy teorií vysvětlujících provádění her. Různé přístupy k dělení her. Zvláštnosti her v přírodě a dobrodružných her.
2. Pohled různých vědeckých disciplín na hru. Různé zdroje her pro oblast výchovy v přírodě.
3. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě. Hry pro různé skupiny populace.
4. Požadavky na vedoucího her. Zásady výběru, uvádění a vedení hry.
5. Různé způsoby zpětnovazebního hodnocení her - reflexe a její průběh.
6. Zásady pro tvorbu a úpravu her dle potřeby programů s různým zaměřením. Repertoár her, vedení kartotéky.
7. Základní bezpečnostní pravidla. Ochrana přírody.
8. Představení základní literatury k různým oblastem her. Semináře
1. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad.
2. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení odezvy a působení her na účastníky - reflexe.
3. Cvičení
4. Praktické vedení her ve vybraných okruzích.
5. Samostatné hodnocení průběhu hry. Požadavky na zápočet - Praktický výstup (vedení hry), napsání eseje - prověření teoretických znalostí
Seznámení se základními definicemi hry a jejich principy. Předmět se zaměřuje na hry, které jsou předkládány jako problémová úloha a vyžadují spolupráci všech členů skupiny.
Důraz je kladen na poznání a vytvoření si kartotéky této oblasti her, na jejich zařazení do programů, přípravu a vedení. Zpětné hodnocení průběhu her je spojováno s možným transferem do praktického života.