Charles Explorer logo
🇬🇧

Cooperative and adventure games and exercises /OA/

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PSPP127

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky

1. Přínos J .A. Komenského k používání her. Teoretické přístupy ke hře - filozofické a pedagogické pohledy.Teorie vysvětlující důvody ze kterých se lidé účastní her. Různé přístupy k dělení her.

2. Pohled různých vědeckých disciplín na hru. Zdroje her pro oblast výchovy v přírodě.

3. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě. Hry pro různé skupiny populace.

4. Přínos Prázdninové školy Lipnice pro aplikace her ve volném čase i ve školách.. Rozbor tzv. Zlatého fondu her.

5. Zásady výběru hry, různé způsoby uvádění her . Volba skupin a týmů. Pravidla pro vedení hry.

6. Různé způsoby hodnocení her. Druhy zpětnovazebního hodnocení. Podmínky pro úspěšnou reflexi. Pět stádii hodnocení a facilitace.

7. Psychohry a málostrukturované hry. Městské hry. Bojové hry. Zvláštnosti nočních her.

8. Základní bezpečnostní pravidla (bezpečnost fyzická, psychická, upozornění na invazivní chakter některých her). Úprava prostředí i ochrana přírody.

9. Etapové hry a jejich zvláštnosti. Semináře

1. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad.

2. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení odezvy a působení her na účastníky - reflexe.

3. Zhodnocení vybrané literatury. Vytvoření seznamu a vlastního hodnocení klasických publikací.

4. Dobrodružné hry v tělocvičně i učebně.

5. Pokus o vytvoření vlastní originální hry. Popis problémů.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studenti si prohloubí teoretické znalosti a zkušenosti z dalších okruhů her (návaznost na základní kurs a pohybové hry).

Předmět se zaměřuje na hry, které jsou většinou předkládány jako problémová úloha vyžadující spolupráci všech členů skupiny.Vedle těchto typů her se studenti seznámí s dalšími druhy her, které jsou nedílnou součástí programů výchovy v přírodě. Zpětné hodnocení průběhu her je spojováno s možným transferem do praktického života.