Charles Explorer logo
🇨🇿

Výchovné aspekty aktivit v přírodě

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PSPP240N

Sylabus

Přednášky:

1. Typologie programů aplikujících aktivity v přírodě a požadavky na vedoucí a vychovatele.

2. Teorie různých oblastí dovedností pro vedoucí i vychovatele ( např. hard,soft, meta- skills).

3. Analýza pohybových dovedností a výkonnosti, znalosti z bezpečnosti a ochrany přírody.

4. Analýza didaktických dovedností a modelů vyučovacích stylů.

5. Dovednosti a znalosti metod a technik podporujících dosahování lepších výsledků v učení a výchově prostřednictvím aktivit v přírodě (motivace, facilitace, reflexe).

6. Způsoby efektivní komunikace.

7. Využití různých vůdcovských stylů při aplikacích aktivit v přírodě. Vztah k dynamice skupiny a různým etapám vývoje skupiny či týmu.

8. Etické problémy práce vedoucího a vychovatele v oblasti aktivit v přírodě. Semináře:

1. Aplikace jednotlivých stylů vedení skupiny při hrách a cvičeních.

2. Experimentování s různými způsoby motivace a usnadňování učení (různé metody facilitace) při hrách.

3. Vedení reflexe při hodnocení problémově orientované hry.

4. Zpracování profilů vychovatelů či vůdců pro vybrané programy aktivit v přírodě v ČR (týmová spolupráce).

5. Případová studie.

Anotace

Předmět seznamuje studenty s poznatky o kvalitách vychovatelů a vůdců v programech aplikujících aktivity v přírodě. Rozebírá způsoby a metody efektivního působení na účastníky programů využívajících aktivit v přírodě.