Přednášky:
1. Typologie programů aplikujících aktivity v přírodě a požadavky na vedoucí a vychovatele.
2. Teorie různých oblastí dovedností pro vedoucí i vychovatele ( např. hard,soft, meta- skills).
3. Analýza pohybových dovedností a výkonnosti, znalosti z bezpečnosti a ochrany přírody.
4. Analýza didaktických dovedností a modelů vyučovacích stylů.
5. Dovednosti a znalosti metod a technik podporujících dosahování lepších výsledků v učení a výchově prostřednictvím aktivit v přírodě (motivace, facilitace, reflexe).
6. Způsoby efektivní komunikace.
7. Využití různých vůdcovských stylů při aplikacích aktivit v přírodě. Vztah k dynamice skupiny a různým etapám vývoje skupiny či týmu.
8. Etické problémy práce vedoucího a vychovatele v oblasti aktivit v přírodě. Semináře:
1. Aplikace jednotlivých stylů vedení skupiny při hrách a cvičeních.
2. Experimentování s různými způsoby motivace a usnadňování učení (různé metody facilitace) při hrách.
3. Vedení reflexe při hodnocení problémově orientované hry.
4. Zpracování profilů vychovatelů či vůdců pro vybrané programy aktivit v přírodě v ČR (týmová spolupráce).
5. Případová studie.
Předmět seznamuje studenty s poznatky o kvalitách vychovatelů a vůdců v programech aplikujících aktivity v přírodě. Rozebírá způsoby a metody efektivního působení na účastníky programů využívajících aktivit v přírodě.