Přednášky:
1. Učení J. A. Komenského ve vztahu k moderní teorii zkušenostního učení a výchovy.
2. Filosofické a historické kořeny výchovy prožitkem a zkušeností (filantropisté, Dilthey, Neubert).
3. Dílo J. Deweye (Experience and Education) a jeho vliv na koncipování tzv. výchovy zkušeností ( Experiential Education). Návaznost dalších teorií.
4. Anglické Public Schools (Abbotsholme School),reformní pedagogika a alternativní školy.
5. Pedagogo Kurt Hahn a teorie tzv. prožitkové terapie.
6. Pedagogický koncept kurzů Outward Bound (nejvlivnější organizace využívající aktivit v přírodě k výchově charakteru). Koncept výchovy v přírodě.
7. Počátek a současný stav rozvoje německé ?Erlebnispädagogik". Výchovné koncepce založené na ?dobrodružství".
8. Vznik a poslání Association of Experiential Education ( AEE) . Americké pojetí ?experiential education".
9. Pedagogický koncept ?Project Adventure" a ?Expeditionary Learning".
10. Český přínos k teorii a praxi výchovy prožitkem a zkušeností. Významné osobnosti a směry od konce
19. století.
11. Kritické posouzení ?zážitkové pedagogiky" z pohledu pedagogické teorie. Možné vazby k pedagogice sportu.
12. Metody prožitkové pedagogiky a jejich praktické aplikace. Semináře:
1. Rozbor odborné statě či díla vztahujících se ke zkušenostní výchově.
2. Rozbor programu využívajícího aktivity v přírodě k učení a výchově.Skladba programu (dramaturgie) a způsoby zpětnovazebního hodnocení.
Předmět seznamuje studenty se stále moderními teoriemi zkušenostního učení a výchovy. Zabývá se také problematikou, která bývá zahrnována pod termíny "zážitková pedagogika" nebo "dobrodružná pedagogika". Uvádí studenty také do
širších souvislostí v rámci pedagogických věd.