Témata přednášek:
1. Teoretické přístupy ke hře. Pohledy různých autorů na hru.
2. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase.
3. Různé přístupy k dělení her. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě.
4. Hry pro různé skupiny populace.
5. Zásady výběru hry, různé způsoby uvádění her, motivace. Volba skupin. Pravidla pro vedení hry.
6. Různé způsoby hodnocení her. Podmínky pro úspěšnou reflexi.
7. Dramaturgie herních programů. Témata seminářů:
1. Základní bezpečnostní pravidla. Úprava prostředí, ochrana přírody.
2. Dobrodružné hry v tělocvičně i učebně.
3. Psychohry a málo strukturované hry. Městské hry. Bojové hry. Zvláštnosti nočních her. Etapové hry.
4. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad.
5. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení, odezvy a působení her na účastníky.
6. Vytvoření a realizace vlastní originální hry.
7. Rozbor vybrané literatury pojednávající o problematice her
The course deals with the game's ontogenesis and its formative and social role in society. Students will deepen their theoretical knowledge of various types of games which are integral to outdoor education programs.
The practical part of the course is devoted to the preparation, implementation and evaluation of games.