Přednášky a cvičení:
1. Úvod do předmětu. Vymezení oboru, historie, dělení a charakteristika bojových umění.
2. Úpolové sporty osob se specifickými potřebami jako vrcholový sport. Paralympijské hry. Historie, sportovní disciplíny, typy zdravotních postižení, pro které jsou disciplíny určeny. Sportovní klasifikace v úpolových sportech osob se zdravotním postižením. Celosvětový kontext i realita v ČR. Praxe: Průpravná cvičení v bojových uměních, rozcvičení.
3. Úpolové sporty OSP v ČR - zmapování situace. Oddíly a organizace. Setkání se sportovcem. Praxe: Postoje, dýchání a práce s myslí v bojových uměních.
4. Zásady trenérské praxe v bojových uměních. Didaktika. Didaktické zásady. Dělení tréninkové jednotky. Význam rozcvičení a kompenzace. Bezpečnost. Praxe: Pohyby v postojích a obraty, základy pádů.
5. Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s osobami se zrakovým postižením.
6. Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s osobami s amputacemi.
7. Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s osobami na invalidním vozíku.
8. Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s osobami s mentálním postižením.
9. Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s dětmi a se seniory. Praktické modifikace.
10. Rizika úpolových sportů u OSP. Praxe: Pohybové základy v úpolových sportech: Základní kopy, úhyby a posuny s návazností na protiútok.
11. Základy modifikace různých forem úpolových sportů (pravidlo STEP: modifikace space, equipment, task, people). Praxe: Základní úderové techniky, škrcení, vychýlení z těžiště.
12. Kompenzace v úpolových sportech (zdravotní rizika a jejich prevence). Časté úrazy v úpolových sportech a související postupy první pomoci. Praxe: Pohybové základy v úpolových sportech: základní obranné techniky, obrana proti úderům, kopům a škrcení.
13. Význam sebeobrany u OSP. Praxe: Řešení sebeobranných situací s využitím technik karate, judo a aikido. Procvičování sebeobranných postupů.
14. Praktické aplikace bojových umění a sportů pro osoby s různým typem zdravotního postižení (zrakově, sluchově, tělesně, mentálně).
Jeho cílem je zopakovat a dále rozvíjet osvojené pohybové formy a věnovat více pozornosti tomu, aby studenti byly schopni didaktický proces aplikovat pro OSP, tj. osoby se specifickými potřebami (se zdravotním postižením či znevýhodněním).