* Sylabus předmětu :
1. Obecné didaktické zásady a jejich využití při výuce předmětů oboru Ochrana obyvatelstva.
2. Technické, audiovizuální prostředky a pomůcky potřebné pro výuku předmětů KŘ a OO .
3. Přístupy k výuce a procvičování zásad protipožární ochrany.
4. Metody výuky při přípravě žáků ZŠ a SŠ na povodně a přívalové deště.
5. Postupy při získávání praktických návyků poskytování první pomoci a svépomoci .
6. Metodika zpracování základních dokumentů k nácviku evakuace a následného nouzového přežití na základních a středních školách či v TSM.
7. Možné způsoby provádění nácviků a školních cvičení ke zvládání mimořádných událostí - požár, chemická nebo radiační havárie, povodeň, dopravní nebo letecká nehoda .
8. Možné způsoby výuky předmětu KŘ - teoretická část.
9. Dokumentace krizových štábů (kraje a obce) a metodika jejich zpracování.
10.-
13. Praktická vystoupení studentů (v rozsahu OO a KŘ).
14. Zkouška (obhajoba samostatné práce).
Studentům jsou v úvodu připomenuty obecné didaktické zásady, vyučovací metody a použití didaktické techniky a pomůcek v rámci ochrany obyvatelstva. Aplikační část je zaměřena na zvláštnosti při mimořádných událostech s důrazem na povodně, první pomoc a svépomoc, při zpracování dokumentace havarijního a krizového plánování.
Součástí výuky jsou praktické výstupy studentů na vybrané téma ochrany obyvatelstva se zapojením ostatních jako hodnotící.