Teoretické lekce:
- Význam a charakteristika úpolů, systematika, terminologie
- Problematika vulnerabilních skupin
- Management hererogenní třídy
- Variace úpolových aktivit pro hererogenní skupiny
- Zásady výuky úpolů
Praktické lekce:
- Praxe managementu heterogenní třídy
- Metodika pádové techniky
- Úpolové hry ve dvojicích a průpravná cvičení (možnosti stimulace motorických schopností)
- Skupinové úpolové hry (možnosti stimulace motorických schopností)
- Využití úpolů v kondiční přípravě
- Didaktické výstupy
Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093
Úpoly poskytují jednoduchý a pestrý nástroj ke zkvalitnění náplně hodin pohybových aktivit. Obsah předmětu
Didaktika úpolů systémově navazuje a rozvíjí obsah předmětu úpoly z bakalářského studia. Předmět apeluje na využitelnost úpolových aktivit pro tvorbu tréninkových programů rozsáhlého spektra zaměření. Základní linii probíraných témat tvoří oblasti úpolových aktivit zanesených v RVP. Během výuky je kladen důraz na přizpůsobování obtížnosti cvičení v závislosti na rozmanitých možnostech cílové skupiny (heterogenní skupiny, případně vulnerabilních jedinců). Studenti se významně podílí na výběru náplně lekcí po zvážení významu pro svoji budoucí kariéru.