Přednášky a cvičení:Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s osobami se zrakovým postižením.Úpolové sporty OSP.
Specifika při práci s osobami s amputacemi.Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s osobami na invalidním vozíku.Úpolové sporty OSP.
Specifika při práci s osobami s mentálním postižením.Úpolové sporty OSP. Specifika při práci s dětmi a se seniory.
Praktické modifikace.Rizika úpolových sportů u OSP. Praxe: Pohybové základy v úpolových sportech: Základní kopy, úhyby a posuny s návazností na protiútok.Základy modifikace různých forem úpolových sportů (pravidlo STEP: modifikace space, equipment, task, people).
Praxe: Základní úderové techniky, škrcení, vychýlení z těžiště.Kompenzace v úpolových sportech (zdravotní rizika a jejich prevence). Časté úrazy v úpolových sportech a související postupy první pomoci. Praxe: Pohybové základy v úpolových sportech: základní obranné techniky, obrana proti úderům, kopům a škrcení.Význam sebeobrany u OSP.
Praxe: Řešení sebeobranných situací s využitím technik karate, judo a aikido. Procvičování sebeobranných postupů.Praktické aplikace bojových umění a sportů pro osoby s různým typem zdravotního postižení (zrakově, sluchově, tělesně, mentálně).
The subject "Applied Programs for Individuals with Disabilities - Ground Sports" systematically builds upon and extends the content of the subject "Basics of Ground Sports for Individuals with Disabilities," which students completed in the first year of their bachelor's studies, as well as "Ground Sports for Individuals with Disabilities," which students completed in the third year. This subject places emphasis on reviewing and developing acquired movement forms and pays more attention to students' ability to apply the didactic process for individuals with disabilities.
Throughout the course, there is an emphasis on adapting the exercise difficulty based on the diverse capabilities of the target group (various differences in individuals with disabilities). The subject frames the use of ground activities for the needs of school physical education or extracurricular activities.
As part of the subject, students significantly contribute to the selection of lesson content.