Přednášky a semináře:
1. -
2. Setkání s jógou. Přehled doporučené studijní literatury a rozbor hlavních myšlenek, na jejichž základech se rozvíjí teorie i praxe jógy. Pohybová průprava a teorie k procvičování cvičebních vzorů.
3. -
4. Dr. svámí Gítananda a jeho učebnice jógy. Hlavní myšlenky a didaktika pohybové výchovy. Dechová a relaxační cvičení v pojetí zmíněné učebnice.
5. -
6. Lisebeth a jeho místo mezi evropskými autory, píšící o józe. Ásany. Předpoklady za kterých je vhodné ásany procvičovat, jeho shrnutí v deseti bodech. Devět doporučovaných ásan s pokyny pro jejich správné procvičování.
7. -
8. Jóga v denním životě a autoři, kteří ji propagují v České republice. Deset setkání s jógou podle Milady Krejčí. Frekventované jógové sestavy, jejich návaznost a koordinace s dýcháním.
9. -
10. Jóga pro děti, relaxace, cvičení a příběhy podle Karla Nešpora. Důvody, které je třeba brát v úvahu při aplikaci jógových cvičení pro děti. Jaká cvičení lze cvičit při některých onemocněních, bolestech bez prokázané příčiny, poruchách pozornosti spojených s hyperaktivitou apod.
11. -
12. Kursy a cvičební postupy podle Iyengara. Cvičební programy, které zmírňují některé zdravotní problémy. Např. bolesti zad, bolesti hlavy, nohou, nespavost, apod.
13. -
14. Význam indické vzdělanosti pro světovou kulturu očima našich lékařů, Dostálka, Votavy, Šedivého, Lepičovské, Doležalové a dalších. Závěrečný seminář s udílením zápočtů.
Through Yoga, as a subject, we acquaint students with one of the oldest health education systems. Thousands of years of experience with exercise and thinking about study texts show us its positive effects on both physical and mental functions of the human body.
In the course of teaching, Yoga manifests itself as an integral discipline that looks at man as a whole. In the books of Indian authors, she is rightly referred to as art, science, and philosophy.