Charles Explorer logo
🇨🇿

Aplikace zdravotní tělesné výchovy

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PZTV157C

Sylabus

Semináře a cvičení:

1. Výchozí cvičební polohy - jejich význam. Cvičební tvary podle účelu : uvolňovací, protahovací, posilovací.

2. Základní cvičební tvary ve výchozích polohách. Nácvik jednoduchých pohybových stereotypů I.

3. Základní cvičební tvary ve výchozích cvičebních polohách. Nácvik jednoduchých pohybových stereotypů II.

4. Metodické zásady výchovy ke správnému držení těla - oblast hrudní a krční páteře.

5. Metodické zásady výchovy ke správnému držení těla - oblast pánve a dolních končetin.

6. Význam dechu a dechová cvičení. Metodika nácviku jednotlivých typů dýchání. Dechová cvičení bez

7. doprovodných pohybů částí těla.

8. Dechová cvičení s doprovodnými pohyby částí těla.

9. Dechová cvičení při lokomočních pohybech. Využití dechových cvičení k rozvoji posturálního stereotypu.

10. Relaxační cvičení, metodické postupy nácviku relaxace I.

11. Relaxační cvičení, metodické postupy nácviku relaxace II.

12. Charakter pohybových aktivit a cvičebních jednotek pro různé kategorie oslabení I. Metodické výstupy.

13. Charakter pohybových aktivit a cvičebních jednotek pro různé kategorie oslabení II. Metodické výstupy.

14. Vytrvalostní a posilovací cvičení u různých věkových kategorií. Metodické výstupy.

15. Využití cvičebních pomůcek ve zdravotní TV. Metodické výstupy.

16. Metodické výstupy - dokončení. Požadavky na zápočet: - úplná docházka - seminární práce, metodický výstup

Anotace

Zdravotní tělesná je součástí tělovýchovného systému na našich školách. Je určena žákům a studentům s oslabeným zdravotním stavem a se zdravotním postižením.

Fyzioterapeuti mohou být těmi, kteří budou schopni tvořit tělovýchovné programy a jimi vychovávat nejen mládež, ale i dospělé k péči o vlastní zdraví. Kompenzační cvičení jsou zaměřena na pohybový systém, vnitřní orgány, smyslové orgány a nervový systém.