Přednášky
1. -
2. Charakteristika vybraných druhů tělesného postižení - degenerativní poškození pohybového aparátu, Perthesova choroba, progresivní svalová dystrofie, poúrazov é stavy. Edukační důsledky.
3. -
4. Centrální a periferní obrny u dospělých (Sclerosis multiplex, Parkinsonova nemoc, mozečková heredoataxie, cévní mozková příhoda, mozková embolie, Friedreichova heredoataxie), infekční obrna.
5. -
6. Teorie vzdělávání tělesně a zdravotně postižených dětí a mládeže.
7. -
8. Volnočasové aktivity jedinců se zdravotním a tělesným postižením. Organizace a sdružení pro jedince se zdravotním a tělesným postižením, význam svépomocných skupin.
9. -
10. Historie péče o osoby s poruchou komunikace, významné osobnosti oboru, výzkumné směřování v současnosti, aktuální otázky logopedické praxe.
11. -
12. Organizace logopedické péče v České republice, modely organizace logopedické péče v zahraničí.
13. -
14. Logopedická prevence v práci speciálního pedagoga, možnosti prevence na primárním stupni zdělávání. Semináře:
1. -
2. Návštěva Kliniky rehabilitačního lékařství.
3. -
4. Videoprojekce (problematika Parkinsonovy nemoci, Alzheimerovy choroby, progresivní svalové dystrofie).
5. -
6. Diagnostika a testování soběstačnosti.
7. -
8. Hlasové poruchy (etiologie, diagnostika, terapie, hlasová hygiena u profesionálů).
9. -
10. Symptomatické poruchy řeči (řeč u DMO, mentálně postižených, zrakově postižených).
11. -12. Alternativní a augmentativní komunikace, komunikační systémy a jejich využití v praxi.
13. -14. Logopedická problematika u seniorů.
The course deals with selected topics from special education of individuals with physical disability. It deepens students' knowledge of current legislation relating to people with sensory disabilities, penetrates deeper into the issues of care, education and training of these individuals.