Na základě písemného zadání si studenti najdou osobu v náročné či složité životní a sociální situaci ve svém okolí, během studentských praxí, během své dobrovolnické činnosti nebo prostřednictvím pedagogů, se kterými budou pracovat po celý semestr. Budou pracovat metodou individuálního plánování, stanoví si cíl/cíle své spolupráce s klientem a způsob/kroky k jeho/jejich dosažení, které budou postupně plnit a hodnotit. Na závěr zpracují podrobnou písemnou kazuistiku, kterou budou prezentovat formou mezioborové případové konference spojené s posouzením postupu z různých (mezioborových) hledisek a diskusí o jeho limitech, alternativách a dalším směřování individuálního případu. Studenti zohlední otázky z oblasti pastorační, právní i etické.
Během semestru proběhnou schůzky studentů s učiteli, dle potřeby též další konzultace s odborníky jiných oborů a aktéry které sami osloví (rodiče či rodinní pečující, podpůrce, psycholog, představitelé školy, přátelé, pracovník odboru sociálních věcí, pracovník OSPOD, právník, teolog, pracovník Úřadu práce, poskytovatelé služeb, koordinátor přechodu atd.)
První schůzka bude spojena s diskusí o výběru člověka (klienta), s nímž bude student spolupracovat, sdílení jeho situace, hodnocení jeho potřeb, prostředí a zdrojů a zvažování cíle a metod spolupráce při řešení jeho životní situace, potřebné míry podpory a vhodných služeb
Druhá, případně další schůzky se zaměří na zhodnocení průběhu spolupráce s klientem, reflexi vlastní práce studenta. Propojení se studiem odborné literatury.
Poslední schůzka - mezioborová případová konference, prezentace vedení případu studentem/y spojená s diskusí
Předmět je určen především pro studenty 3. ročníku a je prakticky zaměřen na procvičení získaných znalostí a dovedností z předmětů sociální služby, metody sociální práce, profesionální etika, pastorační péče, komunikace a přístupy zaměřené na člověka. Jeho smyslem je nácvik případového vedení (case managementu), posílení multidisciplinární perspektivy a spolupráce v péči o člověka v náročné životní situaci, zejména při individuálním plánování a naplňování domluvených cílů podpory a péče.