Charles Explorer logo
🇨🇿

Diplomní seminář k genderovým a kulturologickým tématům

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YBA059

Sylabus

Všem studujícím doporučuji příručku Stylistika, argumentace a akademické psaní (Blanka Knotková-Čapková a kol.), která je k dispozici na Katedře genderových studií u Mgr. Svítilové. V příručce najdete mj. hlavní zásady a praktické návody psaní odborného textu s ukázkami komentovaných studentských prací. V příloze je uvedena citační norma, kterou používá většina magisterských oborů FHS (autor Marek Skovajsa).Svým diplomandům a diplomandkám doporučuji PV metodologický seminář Katedry genderových studií Metody textové analýzy (vede Mgr. Kynčlová).

Ve svém semináři nabízím tato témata: genderová literární analýza zvoleného textu; analýza textů tematicky zaměřených na feministickou spiritualitu, indologii nebo postkoloniální studia.

V prvním semestru diplomního semináře bychom v průběhu konzultací měli přesně vymezit téma práce, udělat si pracovní osnovu, základní rešerši literatury a zvolit metody, s nimiž budete pracovat. Na konci 1. semestru tedy budu na atestaci chtít seznam literatury (ta, kterou prostudujete, bude anotovaná), náčrt osnovy (může být dále samozřejmě upravován) a náčrt metodologie.

Ve druhém semestru budeme pokračovat studiem teoretické literatury a vymezením hlavních teoretických konceptů, které uplatníte ve vlastní analýze. Souběžně můžete na analýze začít pracovat. Výstupem 2. semestru by měl být náčrt první kapitoly, zaměřené na teoreticko-metodologická východiska práce.

Třetí semestr (případně čtvrtý ad.) bude zaměřen na analýzu zvoleného textového materiálu, kterou doporučuji průběžně konzultovat. Výstupem by měla být buď hotová práce nebo (v případě, že chcete pokračovat v dalším semestru) její první verze, resp. alespoň její výrazné části.

Konzultační hodiny v ZS 2010 mám ve čtvrtek, 9.30-10.50 (Hůrka)  

Anotace

Diplomní seminář je určen studentům, kteří v příslušném semestru pracují na své bakalářské práci a pravidelně konzultují s jejím vedoucím z řad učitelů společenskovědního modulu. Konzultace jsou ve většině případů individuální a zpravidla probíhají v konzultačních hodinách vedoucího (nebo po dohodě ve zvláštních termínech).

Jejich frekvence pak závisí na dohodě mezi studentem a vedoucím práce.