Charles Explorer logo
🇬🇧

Different ways of reading

Class at Faculty of Humanities |
YBF274

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Soustředěné čtení (1. 3.)

   C. Brooks, "Keats's Sylvan Historian: History Without Footnotes"

   C. Brooks, "Literární kritika: Básník, báseň, čtenář" 2. Interpretace vybraných textů (8. 3.)    anonymní báseň a anonymní povídka 3. Filologické čtení I. - Gramatika a sémantika (15. 3.)

   R. Jakobson, "Ktož jsú boží bojovníci"

   J. Mukařovský, "Sémantický rozbor básnického díla: Nezvalův Absolutní hrobař" 4. Interpretace vybraných textů (22. 3.)

   V. Nezval: Edison 5. Filologické čtení II. - Vyprávění a světy (29. 3.) 

   B. Ejchenbaum, "Jak je udělán Gogolův Plášť"

   L. Doležel, "The Visible and the Invisible Petersburg" 6. Interpretace vybraných textů (5. 4.)

   F. Kafka, Proměna 7. Kontextuální čtení I. - Historie (12. 4.) 

   C. Schmitt, Hamlet or Hecuba: The Intrusion of the Time into the Play  8. Interpretace vybraných textů (19. 4.) 

   R. Medek, Plukovník Švec 9. Kontextuální čtení II. - Ideologie (26. 4.)

   R. Pynsent, "Božena Němcová jahnující: Pokus o Babičku"

   P. Steiner, "Žánr a ideologie Rudoarmějců Vladimíra Holana" 10. Interpretace vybraných textů (3. 5.) 

   Asimov, Nadace 11. Distanční čtení (10. 5.)

   F. Moretti, "Grafy"

   F. Moretti, "Style, Inc.: Reflection on 7,000 Titles" 12. Interpretace vybraného korpusu (17. 5.) 

   Korpus českého verše [http://versologie.cz/kcv.html]

Annotation

In this course the students should master the following six modes of how literary texts can be read: “a close,” “a philological,” “a contextual” (involving ideological, sociological, or economic considerations), and “a distant” ones.