Charles Explorer logo
🇬🇧

Operational Images II.: Automated Aesthetics

Class at Faculty of Humanities |
YBFB067

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Vizuální média a kultura rozhraní2) Vizuální formy produkce znalostí v digitální době3) Dynamická diagramatika na poli umění a poznání4) Praktiky a vývoj diagramatiky v mediálním umění5) Reprezentační techniky a teorie rozhraní6) Digitální informační grafika7) Informační estetika a digitální média8) Automatizovaná estetika9) Vizuální komplexnost10) Principy vizualizace obrazových dat11) Možnosti analýzy velkých obrazových archivů12) Digitální metody ve vědě o obraze13) Dynamická schémata a mapy   Povinná literatura: BENJAMIN, W. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in: Dílo a jeho zdroj, Praha: Odeon, 1979 (přel. V. Saudková), s. 17-47. BURDICKOVÁ, A., DRUCKEROVÁ, J., LUNENFELD P. Digital Humanities. Praha: Academia,

2019. LIMA, M. Visual Complexity: Mapping Patterns of Information. New York: Princeton Architectural Press,

2011. MANOVICH, L. Jazyk nových médií. Praha: Karolinum,

2018. MANOVICH, L. Cultural Analytics. MIT Press,

2020. VIRILIO, P. Big Optics, in: On Justifying the Hypothetical Nature of Art and the Non-Identicality within the Object World, ed. P. Weibel, Koeln:

1992. Doporučená literatura: DIRMOSER, G. Diagramme in der Kunst / Praktiken des Diagrammatischen in der Kunst. Mapping Art Teil 3 – 5 (1970s-2010s),

2013. DRUCKEROVÁ, J. Graphesis: Visual Forms of Knowledge Production. Harvard University Press,

2014. FLEISCHMANN, M., STRAUSS, W. Das digitale Archiv und seine Inszenierung: Suchen und Finden im vernetzten Wissensraum, In: Kritische Szenografie: Die Kunstausstellung im 21 Jahrhundert, edited by Kai-Uwe Hemken. Bielefeld: Transcript Verlag, 2015, s. 301-313. HRISTOVA. S. Images as Data: Cultural Analytics and Aby Warburg’s Mnemosyne, in International Journal for Digital Art History, no. 2, 2016, s. 116-132. MANOVICH, L. How to Compare One Million Images, in: David M. Berry (Hg.): Understanding Digital Humanities, New York: Palgrave Macmillan, 2012, s. 249-278. MANOVICH, L.: Automating Aesthetics: Artificial Intelligence and Image Culture, in: Flash Art International no. 316, September–October

2017. SALEH, B. et al. Toward Automated Discovery of Artistic Inuence, in: Multimedia Tools and Applications , vol. 75, 2016, s. 3565-3591. SCHIFANELLA, R., REDI, M., AIELLO, L.M. An Image is Worth More than a Thousand Favorites: Surfacing the Hidden Beauty of Flickr Pictures, in: ICWSM, Association for the Advancement of Artificial Intelligence,

2015. VIRILIO, P. Vision Machine. Indiana University Press,

1994. ZYLINSKA, J. The Work of Art in the Age of Machinic Creation, in: AI Art: Machine Visions and Warped Dreams. Open Humanities Press,

2020.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz se zaměřuje na možnosti zkoumání vizuální formy produkce znalostí v kontextu uměleckých forem kultury rozhraní, s důrazem na počítačově-podporovanou analýzu vizuálního jazyka, a představuje význam automatizované estetiky a přínos informační vizualizace ve vědě o obraze.

Pro účast v kurzu není nutné absolvování kurzu Operativní obrazy I.