1. Komunikace a ekonomický prostor, vodní cesty
2. Vzdělání kupců
3. Obchod a veřejná moc
4. Konkurence a ochranářství
5. Peníze a směnky
6. Úvěr a jeho kritika ze strany církve: teorie a praxe
7. Obchod a jeho moc: oligarchie
8. Zisk a spása Studijní literatura: * Povinná: FAVIER, J. Zlato a koření. Zrod obchodníka ve středověku. Praha
2006. ISBN 80-86955-39-7. * Doporučená: GUREVIČ, A. J. Středověký kupec
11.-15. století, in: LE GOFF, J. (ed.) Středověký člověk a jeho svět. Praha
2003. ISBN 80-7021-682-4. LE GOFF, J. Peníze a život. Ekonomika a zbožnost ve středověku. Praha
2005. ISBN 80-7203-657-2.
Předmět je určen pouze pro kombinovanou formu studia.
Kniha Jeana Faviera studentům názorně osvětluje problematiku dálkového obchodu v kontextu středověké
Evropy. Srozumitelně a názorně přibližuje problematiku komunikace, vedení účetních knih, peněžních transakcí,
úvěru; vysvětluje podstatu lichvy, rozdíl v mentalitě obchodníka a šlechtice, vztah mezi ziskem a spásou, co se ve středověku rozumělo pod pojmem dobrá vláda.