Charles Explorer logo
🇨🇿

Kritická teorie reklamy

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YBK034

Sylabus

Tématické okruhy:

1. reklama a tělo

2. reklama a rituál

3. reklama a existence

4. reklama a diskurz

5. reklama a svoboda

6. reklama a realita

7. reklama a umění

Anotace

V tomto kurzu budeme reklamu sledovat jako určitou praxi skrývání, které se samo tají pod maskou transparentnosti a přímočarosti. Budeme se zabývat otázkou skrytých metod a významů, které dohromady skládají ucelenou nepsanou ideologii, jednotný dobový obraz světa plný nevědomých klišé, diskriminací a předsudků.

Hlavní metodou reklamy je (hrozba) vyloučení, rozdmýchávání strachu z asociálna, které je ovšem ve skutečnosti důsledkem reklamního průmyslu. Budeme vycházet z klasických kritických teoretiků jako Adorno ad. a naši argumentaci budeme rozvíjet na konkrétních příkladech reklamních témat a strategií.