V průběhu kurzu budou definovány kategorie a možnosti vizuální komunikace ve veřejném prostoru. Student získá přehled, za jakých podmínek, pro koho a s kým lze specifické představy o vizuální komunikaci realizovat.
Budou hledány komunikační prostředky směřující k prezentaci neziskové organizace (nadace) jako takové, možnosti jejího zviditelnění grafiky, kreslíři, typografy, fotografy v konkrétních projektech. Důraz bude kladen na důležitost koncepčního řešení, na pochopení úkolu jako celku, vytvářeného odpovídajícími segmenty.
Paralelně proběhne úvod do aktuálního dění v oboru. Teoretickými přednáškami s bohatou řadou konkrétních ukázek získají studenti přehled o historii oboru, který je většinou vnímám pouze periferně. Kurz bude zaměřen na významné tvůrce a projekty 20. století, ve světě i u nás. Budou poukázáno i na skutečnost, že reklama může být vysoce kultivovaná, inteligentní a řemeslně profesionální. Zadavatel - se svým přehledem a osobní úrovní - je odpovědným spolutvůrcem výsledku konkrétního projektu.
Kurs může být obohacen návštěvou hosta z našich předních tvůrců, který představí osobně svoji práci a návštěvou obhajob diplomních prací studentů na katedře grafiky na VŠUP.
Literatura:
Philip B. Meggs, A History of Graphic Design, John Wiley & Sons, Inc. 1998.
Merrill C. Berman, Graphis Design in the Mechanical Age, Yale University Press, 1998.
The Best of Brochure Design, Rockport Publishers, 1998
Ročenky Graphis, např. Advertising Annual 1999, Letterhed 4, Logotypes, Corporate Identity, apod. a jejich časopisecká čísla
Jon Wozencroft, The Graphic Language of Neville Brody 1 and 2, Thames & Hudson 1994, 1997
Noviny U&lC, časopis I.D.
Katalogy Typo Design Clubu. Časopisy Deleatur, Font. Autorské bibliofilie.
Focused on the history, the categories and the elements of visual communication and graphic design, this course provides students with the opportunity to develop their own artistic and creative approach. Special attention is given to the relation between visual communication and the field of NGOs.