Tento kurz se zabývá záležitostmi strategického a taktického plánování v ziskových a neziskových organizacích. V rámci jeho jednotlivých seminářů se posluchači seznámí s teorií a praxí strategického plánování jako nezbytné součásti manažérských dovedností. Přiměřená pozornost bude věnována osvojení základních plánovacích technik a nástrojů. Po absolvování tohoto kurzu budou jeho studenti disponovat znalostí potřebné teorie strategického plánování včetně dovednosti uplatňovat příslušné nástroje a techniky s cílem zajistit optimální fungování ziskových a neziskových organizací. Jednotlivé semináře budou probíhat formou přednášek včetně nácviku odpovídajících metod a technik. Témata těchto seminářů jsou následující:
Úvod do problematiky, východiska strategického plánování, potřeba plánování
Analýza výchozího stavu podniku (organizace), použité metody analýzy
Struktura a stanovování cílů, hierarchie cílů, poslání organizace
Volba a rozpracování konkrétní strategie, tvorba ministrategií
Dosahování cílů: organizování, řízení, motivování
Monitorování průběhu realizace plánu, kontrola
Sestavení vlastního podnikatelského plánu
Řízení MBO
Nástroje a techniky strategického plánování: metoda scénářů
Plánování času pomocí metody CPM
Informační podpora strategického plánování
Moderní trendy v strategickém plánování
The course Business Economics and Business Planning II. deals with the issues of strategic and tactical planning in the company, its objectives, functions, main activities and its own realization. The content of this course is based on the general theory of the strategic and takktic planning including other scientific scientific disciplines such as management , prognostics and process modelling.