Charles Explorer logo
🇬🇧

Developmental Psychology (Combined Study)

Class at Faculty of Humanities |
YBSB032K

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata:

Uvedení do kurzu vývojové psychologie, základní otázky vývojové psychologie, metody výzkumu ve vývojové psychologii 

Základní pojmy ve vývojové psychologii, krize, resilience, determinace psychického vývoje, vztah učení a vývoje (Piaget vs. Vygotský) 

Činitelé socializace I. 

Činitelé socializace II. 

Vývoj osobnosti - Teorie psychosociálního vývoje Eriksona 

Vývoj kognitivních procesů (s akcentem na teorii J. Piageta)  

Vývoj jazyka a řeči 

Raný proces socializace, přilnutí (attachement) a význam rané vazby pro psychický vývoj, psychická deprivace 

Prenatální vývoj, porod a novorozenecké období

Vývoj dítěte v kojeneckém období 

Vývoj dítěte v batolecím období  

Vývoj dítěte v předškolním období, otázka školní zralosti a připravenosti

 Studijní literatura:

Povinná:THOROVÁ, K. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2014. ISBN: 978-80-262-0714-6. Vybrané kapitoly.SMOLÍK, F., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. Vývoj jazykových schopností dítěte předškolního věku. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4240-3.POLÁČKOVÁ ŠOLCOVÁ, I. Emoce. Regulace a vývoj v průběhu života. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5128-3. Vybrané kapitoly.Doporučená:VAVRDA, V. Otázky soudobé psychoanalýzy. Tradice a současnost. Praha: Lidové noviny, 2005. ISBN: 80-7106-672-9. S. 44-87.ERIKSON, E. H. Životní cyklus rozšířený a dokončený. Devět věků člověka. Praha: Portál, 2015. ISBN 9788026207863. Vybrané kapitoly.BLATNÝ, M. ed. Psychologie celoživotního vývoje. Praha: Karolinum. 2016. ISBN 9788024634623. Vybrané kapitoly.LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vydání. Praha: Grada, 2006. ISBN: 978-80-247-1284-0. Vybrané kapitoly.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Tento přednáškový cyklus nabízí studentům základní orientaci v poznatcích současné vývojové psychologie.

Témata kursu reprezentují klíčové teoretické modely a fenomény pro porozumění zákonitostem psychického vývoje člověka v období raného až předškolního věku.