\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
LITERATURA K ÚVODU DO HISTORIE
\r\n\r\n
D.Miller, J.Coleman, W.Connolly, A.Ryan, Blackwellova encyklopedie politického myšlení, Praha 2000: heslo LIBERALISMUS, SOVĚTSKÝ KOMUNISMUS, FAŠISMUS, NÁRODNÍ SOCIALISMUS;
\r\nFernand Braudel, Dynamika kapitalismu, Praha 1999, s.26-46;
\r\n\r\n
Richard van Dülmen, Kultura a každodenní život v raném novověku III, s. 13-43;
\r\n
Mircea Eliade, Dějiny náboženského myšlení II, Praha 1996, s.294-319;
\r\n\r\n
Ludmila Fialová a kol., Dějiny obyvatelstva českých zemí, Praha 1996, s.43-49 a 93-100;
\r\n\r\n
Pavel Floss, Proměny vědění, Praha 1978, s.161-188;
\r\n\r\n
Jacques Le Goff - Jean-Claude Schmidt (ed.), Encyklopedie stř","inLanguage":"cs"}]} ZÁKLADNÍ TÉMATICKÉ OKRUHY K ÚVODU DO HISTORIE
1/ POLITICKÉ INSTITUCE ANTICKÉHO ŘECKA
2/ POLITICKÉ INSTITUCE ANTICKÉHO ŘÍMA
3/ LENNÍ SYSTÉM
4/ STAVOVSKÝ SYSTÉM
5/ ABSOLUTISMUS
6/ STŘEDOVĚKÁ MĚSTA
7/ PODDANSTVÍ A NEVOLNICTVÍ
8/ HOSPODÁŘSVÍ VE STŘEDOVĚKU A RANNÉM NOVOVĚKU
9/ POPULAČNÍ VÝVOJ A DĚJINY RODINY
10/ KŘESŤANSTVÍ A CÍRKEV DO 16. STOLETÍ
11/ KATOLICKÁ CÍRKEV PO TRIDENTSKÉM KONCILU
12/ EVROPSKÁ REFORMACE
13/ HUMANISMUS A RENESANCE
14/ OSVÍCENSTVÍ
15/ SEKULARIZACE
16/ PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A URBANIZACE
17/ NÁRODNÍ HNUTÍ A FORMOVÁNÍ MODERNÍCH NÁRODŮ
18/ LIBERALISMUS A FORMOVÁNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI
19/ TOTALITNÍ REŽIMY 20.STOLETÍ
LITERATURA K ÚVODU DO HISTORIE
D.Miller, J.Coleman, W.Connolly, A.Ryan, Blackwellova encyklopedie politického myšlení, Praha 2000: heslo LIBERALISMUS, SOVĚTSKÝ KOMUNISMUS, FAŠISMUS, NÁRODNÍ SOCIALISMUS;
Fernand Braudel, Dynamika kapitalismu, Praha 1999, s.26-46;
Richard van Dülmen, Kultura a každodenní život v raném novověku III, s. 13-43;
Mircea Eliade, Dějiny náboženského myšlení II, Praha 1996, s.294-319;
Ludmila Fialová a kol., Dějiny obyvatelstva českých zemí, Praha 1996, s.43-49 a 93-100;
Pavel Floss, Proměny vědění, Praha 1978, s.161-188;
Jacques Le Goff - Jean-Claude Schmidt (ed.), Encyklopedie stř A written exam based on required readings, the aim of which is to prove students' understanding the character of a
specific historical event.Syllabus
Annotation