Charles Explorer logo
🇬🇧

Communication and Power

Class at Faculty of Humanities |
YDA199

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Média v tradiční a v moderní společnosti: komunikační strukturace sociálního prostoru (předběžně).

2) Typy médií a jejich působení na jednotlivce a skupiny v tradiční a v moderní společnosti (předběžně).

3) Sociální objekty působení médií: jedinec, skupina, dav, publikum, masa, veřejnost.

4) Obraz, lineární písmo, technický obraz a jejich působení v (multi)mediálních kombinacích.

5) Masová společnost, masová kultura, masová komunikace a média.

6) Rodina, stát, občanská společnost a média: sociální dosah komunikace a vytváření politické veřejnosti.

7) Občanská společnost, stát, ekonomika a média: komodifikace komunikace a vytváření spotřebitelské masy.

8) Technologie, ekonomika, vědění a média: komodifikace komunikace a vytváření dromokratické elity.

9) Mediální simulace reality, její metody a principy v moderní a.v současné společnosti.

10) Mediální prostor, multimediální prostor, hypermediální prostor a jejich symbolické výrazy.

11) Mediální re-strukturace moderní a nemoderní společnosti, globální důsledky.

12) Mediální prostor v hodnotových, ekonomických a politických statistických přehledech.

13) Horizontální a vertikální mapy současného mediálního světa.

14) Mediální transformace prostoru/teritoria, času/dějin, pospolitosti/etnika a komunikace/řeči v současnosti.

Annotation

The course focuses on description, analysis and illustration of problems connected with institutional, organizational, political, cognitive and other preconditions and consequences of media actions.