Na semináři Studia dlouhověkosti budou pedagogy i studenty prezentována aktuální témata z této oblasti.
Východiskem pro udělení zápočtu bude předložení písemné práce k jednomu z témat souvisejících s prodlužováním lidského života a její prezentace na semináři.
Termín: 1. - 2. rok studia, 4 semestry
Zápočtová práce: zpracování tématu domluveného se školitelem.
Tento předmět plní v rámci studia integrační roli tím, že propojuje jednotlivé směry bádání v otázkách souvisejících s prodlužováním lidského věku z integrujícího (antropologického) pohledu. Zčásti přednáškovou a především pak seminární formou pojednává tematická pole a (analytické) kategorie, sdílené společně různými disciplínami, gerontologií a vybranou geriatrickou problematikou se sociálním akcentem, disability studies, ekonomií, filosofií a etikou, právem a antropologií, demografických nahlíží je však z disciplinárně specifických teoretických východisek a pomocí různých (empirických, interpretativních) metod. Tento předmět tak zakládá způsobilost studentů, kteří se svým individuálním plánem a tématem disertační práce přihlašuje právě k určité disciplíně, vnímat badatelsky zpracovávanou problematiku v kontextu interdisciplinární problematiky Studia dlouhověkosti.
Příkladem takových témat může být: role a chování při poskytování péče, vztahy ve stárnoucí společnosti, a to v různých oblastech lidské aktivity, měnící se potřeby lidí se somatickou a intelektuální disabilitou, kvalita služeb z pohledu různých aktérů péče, náklady a alokace zdrojů ve zdravotní a sociální péči, systémy péče, motivační faktory jejich poskytování a přijímání, potřeby a jejich hodnocení.
Na těchto příkladech je zároveň ukazována pluralita možných metod a jejich badatelského uchopení od empiricko-kvantitativních po kvalitně interpretační, právě tak i postupů, diachronně i synchronně analytických.
Od začátku zimního semestru do odvolání bude výuka probíhat distančním způsobem, s využitím Universitou podporované platformy MS Teams. Studenti budou o detailech vždy informováni e-mailem.