AGRESTI, A. An Introduction to Categorical Data Analysis. Second Edition, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2007. (vybrané kapitoly)
DARLINGTON, Y. - SCOTT, D. Qualitative research in practice: Stories from the field. Buckingham, Philadelphia: Open University Press, 2002. FORTUNE,
Anne E. - REID, William J. - MILLER, Robert (eds.). Qualitative researchin social work. Columbia University Press, 2013.
GUILLEMIN, M. - GILLAM, L. Etika, reflexivita a „eticky důležité okamžiky“ ve výzkumu. Biograf, 2004, roč. 35, s. 11-31. ISSN 1211-5770.
GUMMESSON, E. Qualitative Methods in Management Research. Newbury Park: SAGE Publications, c2000. 250 p. ISBN 0761920145, 9780761920144.
HAVRDOVÁ, Z. - ŠMÍDOVÁ, O. - ŠAFR, J. - ŠTEGMANNOVÁ, I. a kol. Organizačná kultura v sociálních službách jako předmět výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií, 2011. 200s. ISBN 978-80-87398-15-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, s. 19-63, 103-190. ISBN 80-736-7040-2.
HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, s. 17-89. ISBN 978-80-7367-482-3.
OCHRANA, František. Metodologie vědy: úvod do problému. 1. vyd. V Praze: Karolinum, 2010, 156 s. Studijní texty (Sociologické nakladatelství), sv. 42. ISBN 978-80-246-16094.
PADGETT, Deborah K. Qualitative methods in social work research. Vol. 36.Thousand Oaks: SAGE Publications, 2008.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005. 327 s. Pegas; Zv. 8. ISBN 80-551-0904-4.
ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě: úvod do problému. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 204 s. Studijní texty (Sociologické nakladatelství), sv. 42. ISBN 80-200-0755-5.
TREIMAN, D. J. Quantitative Data Analysis: Doing Social Research to Test Ideas. San Francisco: Jossey-Bass/Wiley, 2009. (vybrané kapitoly)
Designed as a seminar series, this course aims to extend students' knowledge on the selected methodological issues.
The content of the course corresponds with the dissertation projects of current doctoral students.