Charles Explorer logo
🇬🇧

Protection of Environment

Class at Faculty of Humanities |
YDS009

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Každý student má povinnost připravit si prezentaci své dizertační práce ve fázi, v níž se právě nachází (projekt dizertační práce, rešerše literatury, sběr dat, publikace v odborných časopisech atd.) Dále má povinnost vybrat si tematicky či zájmově příbuznou prezentaci kolegy k přípravě koreferátů. Kromě toho má možnost domluvit se se svými konzultanty či jinými odborníky v tématu na jejich koreferátu k jeho/její prezentaci. PREZENTACE

1. Motivace (např. politická relevance a poptávka, mezera ve výzkumech, součást komplexnějšího výzkumu atd.)

2. Výzkumné otázky, hypotézy, očekávaná přidaná hodnota

3. Rešerše literatury (klíčová v dané problematice, kritika, aplikace v ČR)

4. Metody a zdroje dat (příp. modely, popis dat)

5. Výsledky (odhady, predikce atd.)

6. závěrečné poznámky včetně problemů, možných směrů dalšího výzkumu KOREFERÁT *

1) Nejsilnější, nejslabší stránky prezentace *

2) Kvalita výzkumu - Přehled a porozumění aktuální literatury k tématu - Přesná analýza tvrzení z teoretického a praktického hlediska - Je teoretický základ dostačující? *

3) Kritický komentář metod - diskuse použitelných a relevantních teorií - originální a kreativní myšlenky přítomné a evidentní - případné problémy s daty *

4) Navrhované kroky ke zlepšení práce/článku *

5) Ne/přítomnost interdisciplinárního pohledu, možnost rozšířit výzkum zahrnutím tohoto aspektu *

6) Ne/přítomnost jasných závěrů *

7) celkové zhodnocení - v případě koreferátu studenta: zkusit vyhodnotit prezentaci oproti předchozí prezentaci (+3,+2,+1,-1,-2,-3) - v případě koreferátu externisty: (+3,+2,+1,-1,-2,-3) ve srovnání s průměrnou kvalitou prací v institutu, v němž pracuju * Časový formát: cca. 40 min vlastní prezentace + cca. 10-20 minut koreferáty (1 či

2) + cca. 30 min diskuse

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studenti prezentují za účasti kolegů-studentů postupně svůj projekt vědeckého výzkumu, předběžné výsledky a konečně hotovou práci a ve skupině prodiskutovávají jednotlivé přístupy a problémy.

Cílem je poskytnout podporu studentům v jejich vědecké práci v rámci dizertačních prací, zabezpečit intenzivní interdisciplinární výměnu zkušeností v diskusi nad vlastními pracemi mezi přírodovědně, sociálněvědně, technicky i humanitně zaměřenými studenty, hledat společnou řeč, zasadit výsledky do kontextu teorií a metod vlastní vědecké discipliny, rozšířit teoretické a metodologické spektrum, jakož i procvičit si moderaci a vedení vědecké prezentace.