Charles Explorer logo
🇨🇿

Teorie mediální komunikace

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YDSE009

Sylabus

Mezi základními tématy kurz studentům představí základní distinkce mediované a nemediované komunikace, obeznámí s konceptem mediace a jejími vlivy na příkladu proměn politické komunikace.

Základní odborná literatura

Meyrowitz, J. Všude a nikde. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0905-3. Thompson, J. Média a modernita. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6. Schulz, W. Reconstructing Mediatization as an Analytical Concept. EJC: Vol 19(1), s. 87-101, 2004. Fortunati, L. Mediatization of the Net and Internetization of the Mass Media. Gazette vol 67(1), s.27-44, 2005. Holmes, D. Communication Theory. London: Sage, 2005. ISBN 978-0-7619-7070-5. Benson, R. Bringing the Sociology of Media Back. In. Political Communication 21, s. 275-292, 2004. Habermas, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: Filosofia, 2000. ISBN 80-7007-134-6. Jirák, J., Říchová, B. Média a politická komunikace. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0182-6.

Anotace

Předmět představí základní teoretické pohledy na komunikaci s důrazem na jejich interdisciplinaritu. Na základě reflexe vývoje myšlení o médiích s těžištěm ve 20. století seznámí studenty s proměnami paradigmatu mediálních studií a základními milníky výzkumu nejen mediální komunikace.

Předmět studentům nabídne základní teoretická východiska nezbytná pro vystavení výzkumného projektu v oblasti komunikace.