Charles Explorer logo
🇬🇧

Gender, Media and Popular Culture

Class at Faculty of Humanities |
YMGS411

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Povinná:

ZOONEN, VAN L. Feminist Media Studies. London: SAGE, 1994. ISBN: 0803985541. Vybrané kapitoly.

HAMMER, R., KELLNER, D. (eds.) Media/Cultural Studies. New York: Peter Lang Publishing, 2009. ISBN: 9781433107016. Vybrané kapitoly.

LEVINE, e. (ed.) Cupcakes, Pinterest, and Ladyporn: Feminized Popular Culture in the Early Twenty-First Century. Urbana, Chicago, Springfield: University of Illinois Press, 2015. ISBN: 9780252039577. Vybrané kapitoly.

Morley, D. Television Audiences & Cultural Studies. London: Routledge, 1992. ISBN: 0203398351. Vybrané kapitoly.

DINES, G., HUMES, J. M. (eds.) Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader. Los Angeles, London, New Delhi: SAGE, 2015. ISBN: 9781452259062. Vybrané kapitoly.

* Doporučená:

CURRAN, J., GUREVITCH, M. (eds.) Mass Media and Society. New York: Bloomsbury Publishing, 1996.

ISBN: 9780340884997.

GOFFMAN, E. Gender Advertisements. New York: Harper and Row Publishers, 1976. ISBN: 9780333239537.

BRUNSDON, CH. The Feminist, the Housewife, and the Soap Opera. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN: 9780198159810.

BRUIN DE, M., ROSS, K. (eds.) Gender and Newsroom Cultures: Identities at Work. Cresskill, New Jersey: Hampton Press, 2004. ISBN: 9781572735880.

THORNHAM, S. (ed.) Feminist Film Theory: A Reader. New York: NYU Press, 1999. ISBN: 9780814782446.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Anotace Kurz si klade za cíl představit základní přístupy k mediální konstrukci genderu. Zabývá se jí ve vztahu k mediálním obsahům, publiku a produkci, přičemž specifickou část představují nová média a sociální sítě. Každý blok se zabývá teoretickou reflexí dané problematiky, představuje také empirická data a příklady z praxe. Tematické okruhy

1. Média a společnost, funkcionalistické přístupy – liberální, radikální a alternativní perspektivy

2. Média a konstrukce identity

3. Feministické kritiky médií

4. Mediální obsahy

5. Konstrukce genderu v mediálních textech: reklama

6. Konstrukce genderu v mediálních textech: tzv. femininní a maskulinní žánry

7. Konstrukce genderu v mediálních textech: feministická filmová kritika

8. Mediální organizace a politická ekonomie médií

9. Gender a publika

10. Gender a publika: metody výzkumu

11. Konzumace mediálních obsahů: genderová socializace a pohádky

12. Konzumace mediálních obsahů: žánry sci-fi, fantasy, postapo a komiks

13. Konzumace mediálních obsahů: kult hvězd, fanouškovství a fandom

14. Nová média, sociální sítě a počítačové hry