Škola je klíčovým socializačním činitelem, který se podílí na utváření femininit a maskulinit. Ačkoli je v ČR v posledních letech mírně vyšší podíl žen s vysokoškolským vzděláním a dívky statisticky vykazují lepší školní výsledky, výzkumy současně dlouhodobě potvrzují, že instituce školy přispívá k reprodukci odlišných poselství ohledně nadání dívek a chlapců a jejich optimálního budoucího uplatnění, čímž se podílí na utvrzování genderových nerovností ve společnosti. Cílem kurzu bude představit hlavní mechanismy, skrze které k tomuto formování jedinců dochází, přičemž pozornost bude soustředěna na všechny vzdělávací stupně – od předškolního vzdělávání až po vysoké školství. Vedle toho se kurz zaměří na vybrané problémové fenomény, které negativně ovlivňují participaci dětí a dospívajících ve výuce, jejich rozvoj, školní výsledky i klima třídy (homofobie, transfobie,
šikana). Představeny budou také vybrané politiky na podporu genderové rovnosti v českém školství, existující iniciativy i základní perspektivy genderově citlivé pedagogiky coby nástroje eliminace vlivu genderových stereotypů ve školství a prevence jejich možných negativních důsledků.