* Osnova semináře:
1. Práce tazatele, vedení rozhovoru.
2. Tazatelské sítě.
3. Smíšený mód dotazování.
4. Etické a právní souvislosti empirického výzkumu.
5. Základní zpracování dat, příprava dat pro analýzu.
6. Závěrečná zpráva a další výstupy z výzkumu.
7. Sekundární analýza výzkumných dat.
8. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání postojů, hodnot, veřejného mínění.
9. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání politiky, volebního chování.
10. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání médií.
11. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání trhu.
12. Sociologický výzkum v mediálním prostoru. * Povinná studijní literatura: - DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum,
2011. ISBN 978-80-246-1966-8. - ŠUBRT, J. a kol. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění. Teorie a výzkum. Praha: Karolinum,
1998. ISBN 978-80-7367-381-9. * Doporučená studijní literatura: - HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: BizBooks,
2003. ISBN 978-80-7226-917-8. - JEŘÁBEK, H. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum,
1997. ISBN 80-7184-342-3. - KREJČÍ, J. (ed.) Kvalita výzkumů volebních preferencí. Praha: Sociologický ústav AV ČR,
2004. ISBN 978-80-7330-056-7. - PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál,
2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
A follow-up to the course "Design of Quantitative Research", the aim of which is to extend students' knowledge and practical skills required for the quantitative data management and to demonstrate the most common applications of quantitative sociological research and their context.