Charles Explorer logo
🇬🇧

Microsociology in practice II.

Class at Faculty of Humanities |
YMN02MIPII

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Microsociologie v praxi II – denní  

Anotace:

Anotace:

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.

Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.

Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 60 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.    

Témata:  

Úvodní setkání – 23.2. od 9.30 – 10.50 hod.  

Seznámení s obsahem předmětu a požadavky na atestaci.    

Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky – setkání 2.3. 2022  

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.  

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. Kapitola 6, 8 a 9.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.  

Doporučená literatura:

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.  

Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení – 23.3. 2022  

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.  

Doporučená literatura:

KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.    

Řešení konfliktů ve skupinách – setkání 6.4. 2022  

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.  

Doporučená literatura:

KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.

MOREE, D. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.    

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na setkáních.

Terénní deník z praxe – minimálně za 40 hodin praxe – termín odevzdání 30.6. 2022.  

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.      

Zadání pro terénní deník:

Studenti si po každé návštěvě praxe zapisují své terénní poznámky podle následující doporučené struktury:

Den:

Počet hodin:

Osoba, u které praxi vykonávám:

Její telefon:

Organizace:  

Co jsem dnes zažil/a?

Jak se to vztahuje k mému tématu praxe?

Co mě překvapilo?

Jaké otázky mi dnešní praxe zodpověděla?

Které nové otázky mi naopak otevřela?

Další postřehy, hypotézy, interpretace…    

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.  

Doporučená literatura:

KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.

MOREE, D. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Anotace:

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.

Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.

Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 50 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.

Témata: 1) Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky 2) Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení 3) Řešení konfliktů ve skupinách