A
Úvodní setkání – 5.10. 2022
Seznámení s obsahem předmětu a požadavky na atestaci.
Sebe-rozvoj a péče o pracovníky – setkání 12.10. 2022
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Vedení skupiny I – moderace, diskuze, schůze, přednáška – 2. 11. 2022
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Vedení skupiny II – moderace, diskuze, schůze, přednáška – setkání 30.11. 2022
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zápočet se uděluje za:
Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ ze dvou prezenčních setkání. Termíny odevzdání: 28.10. – téma sebe-rozvoj a péče o pracovníky 25.11. – téma moderace, diskuze, schůze, přednáška
Účast na setkáních.
Závěrečná práce z praxe a její prezentace – termín prezentací 4.1. 2023.
Zadání pro „reflection paper“:
Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro závěrečnou práci:
Rozsah: 7 – 10 NS
Obsah:
Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;
Poznatky z praxe související se sledovaným tématem
Závěry
Seznam literatury
Povinná literatura:
CSIKSZENTMIHALYL, M. Creativity. Harperperennial. 2013. ISBN 9780062283252.
COVEY, S, R. Vedení založené na principech. Praha: Management Press. 2011. ISBN 978-80-7261-202-4.
DEWEY, J. Experience and Education. USA: KappaDelta PI .1938. ISBN 9780684838281.
Doporučená literatura:
FREIRE, P. Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform. 1974. ISBN 090461316X.
MOREE, D., VÁVROVÁ, T. & FELCMANOVÁ, A. Blue or red, why do categories attract? Urban Review, 49, 498 – 509 DOI 10.1007/s11256-016-0396-3. 2017.
SCHEFF, T. Microsociology: discourse, emotions and social structure. ISBN 978-0226736679.
Anotace:
Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.
Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. vedení skupin, empowerment a rozvoj skupin.
Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 30 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku. Na konci předmětu vypracuje souhrnnou zprávu z vykonané praxe a tu prezentuje.
Témata: 1) Sebe-rozvoj a péče o pracovníky 2) Vedení skupiny I – moderace, diskuze, schůze, přednáška 3) Vedení skupiny II - moderace, diskuze, schůze, přednáška