* Povinná literatura: Dohnalová, M. Deverová, L., Legnerová, K., Pospíšilová, T. Lidské zdroje v sociálních podnicích. Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2015. vybrané kapitoly. ISBN 978-80-7552-060-9. LEGNEROVÁ, K. Generační obměna ve vedení podniků. Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2015. ISBN 978-80-75552-252-8. * Doporučená literatura: BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a kol. Manažerská psychologie a sociologie. Management Press. 2012. ISBN 978-80-7261-239-0.
Výsledná známka bude složena z: min. 50% účasti na seminářích 20 b. vypracování semestrální práce v rozsahu 4 stran 40 b. závěrečného testu 40 b.
Anotace: Cílem předmětu je orientace studentů v tématech manažerské sociologie jako jejich přípravu na působení v organizacích občanského sektoru, vedení týmů nebo celé organizace. Seznámí se s teorií stakeholderů jako důležitou součástí v působení organizace, s různými přístupy k vedení lidí v organizacích, poznají jejich role, sdílené hodnoty, etiku i společenskou odpovědnost. V rámci předmětu budou probrány zásady motivace a stimulace lidí a jejich rozvoj. Témata:
1) Úvod do manažerské sociologie
2) Pojetí managementu a leadershipu
3) Teorie stakeholderů
4) Zásady vedení lidí v organizaci
5) Kompetence manažera
6) Pracovní pozice a pracovní role
7) Hodnoty a etika v organizaci
8) Konflikty a šikana v organizaci
9) Společenská odpovědnost organizace
10) Diverzita v pracovním prostředí
11) Základní cyklus personálního řízení
12) Motivace a stimulace pracovníků
13) Manažerský rozvoj