Charles Explorer logo
🇨🇿

Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti III.

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YMN04PTIII

Sylabus

Anotace ČJ  

Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.  

Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.  

Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.  

V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.  

Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams  

Sylabus:  

Úvodní setkání – 24.2. od 12.30 do 13.00 hod.  

Informace o kurzu a atestacích    

Vzdělávání jako zkušenost – setkání 17.3. 2021      

Domácí úkol: reflectino paper      

Literatura:  

Boal, Augusto. The Theatre of the Oppressed. New York: Urizen Books, 1979. Republished by Routledge Press in New York/London in 1982.  

Boal, Augusto. Games for Actors and Non-Actors. New York: Routledge Press, 1992, kapitola 2  

Dewey, J. (1903). Democracy and Education. The Elementary School Teacher 4, 4.      

Dewey, J. (1938). Experience and Education. USA: KappaDelta PI      

Freire, P. (1974). Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform.  

Kapitoly:  

Society in transition  

Closed Society and Democratic Inexperience  

Education versus massification  

Education and Conscientisacao      

Moderace – setkání 7.4. 2021      

Domácí úkol: reflectino paper      

Literatura:  

Csikszentmihalyl, Mihaly (1991). Flow. Harperperennial.      

Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.      

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.          

Prezentace a výuka – setkání 21.4. 2021      

Domácí úkol: reflectino paper      

Literatura:  

Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.      

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.              

Požadavky na atestaci:  

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.  

Terénní deník  

Závěrečná práce      

Zadání pro „reflection paper“:  

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.      

Zadání pro terénní deník  

Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.          

Zadání pro závěrečnou práci:  

Rozsah: 7 – 10 NS  

Obsah:  

Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;  

Poznatky z praxe související se sledovaným tématem  

Závěry  

Seznam literatury          

Anotace

Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.

Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.

Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.

V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.