Anotace ČJ
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.
Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.
Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.
V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.
Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams
Sylabus:
Úvodní setkání – 24.2. od 12.30 do 13.00 hod.
Informace o kurzu a atestacích
Vzdělávání jako zkušenost – setkání 17.3. 2021
Domácí úkol: reflectino paper
Literatura:
Boal, Augusto. The Theatre of the Oppressed. New York: Urizen Books, 1979. Republished by Routledge Press in New York/London in 1982.
Boal, Augusto. Games for Actors and Non-Actors. New York: Routledge Press, 1992, kapitola 2
Dewey, J. (1903). Democracy and Education. The Elementary School Teacher 4, 4.
Dewey, J. (1938). Experience and Education. USA: KappaDelta PI
Freire, P. (1974). Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform.
Kapitoly:
Society in transition
Closed Society and Democratic Inexperience
Education versus massification
Education and Conscientisacao
Moderace – setkání 7.4. 2021
Domácí úkol: reflectino paper
Literatura:
Csikszentmihalyl, Mihaly (1991). Flow. Harperperennial.
Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.
Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.
Prezentace a výuka – setkání 21.4. 2021
Domácí úkol: reflectino paper
Literatura:
Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.
Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.
Požadavky na atestaci:
Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.
Terénní deník
Závěrečná práce
Zadání pro „reflection paper“:
Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro terénní deník
Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.
Zadání pro závěrečnou práci:
Rozsah: 7 – 10 NS
Obsah:
Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;
Poznatky z praxe související se sledovaným tématem
Závěry
Seznam literatury
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.
Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.
Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.
V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.