Charles Explorer logo
🇬🇧

Practical Training and Teamwork III.

Class at Faculty of Humanities |
YMN04PTIII

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Anotace ČJ  

Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.  

Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.  

Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.  

V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.  

Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams  

Sylabus:  

Úvodní setkání – 24.2. od 12.30 do 13.00 hod.  

Informace o kurzu a atestacích    

Vzdělávání jako zkušenost – setkání 17.3. 2021      

Domácí úkol: reflectino paper      

Literatura:  

Boal, Augusto. The Theatre of the Oppressed. New York: Urizen Books, 1979. Republished by Routledge Press in New York/London in 1982.  

Boal, Augusto. Games for Actors and Non-Actors. New York: Routledge Press, 1992, kapitola 2  

Dewey, J. (1903). Democracy and Education. The Elementary School Teacher 4, 4.      

Dewey, J. (1938). Experience and Education. USA: KappaDelta PI      

Freire, P. (1974). Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform.  

Kapitoly:  

Society in transition  

Closed Society and Democratic Inexperience  

Education versus massification  

Education and Conscientisacao      

Moderace – setkání 7.4. 2021      

Domácí úkol: reflectino paper      

Literatura:  

Csikszentmihalyl, Mihaly (1991). Flow. Harperperennial.      

Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.      

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.          

Prezentace a výuka – setkání 21.4. 2021      

Domácí úkol: reflectino paper      

Literatura:  

Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.      

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.              

Požadavky na atestaci:  

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.  

Terénní deník  

Závěrečná práce      

Zadání pro „reflection paper“:  

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.      

Zadání pro terénní deník  

Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.          

Zadání pro závěrečnou práci:  

Rozsah: 7 – 10 NS  

Obsah:  

Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;  

Poznatky z praxe související se sledovaným tématem  

Závěry  

Seznam literatury          

Annotation

The aim of this practicum is to enhance students' abilities to apply their theoretical knowledge in fulfilling specific practical tasks. By research and analysis of a range of issues and phenomena, the students gain practical insight into the functioning of a particular NGO.