Témata:
Společenská odpovědnost organizací, zad ání sem. prací
Světové organizace podporující CSR, cíle udržitelného rozvoje
Sociální marketing, sponzoring, firemní nadace a nadační fond, sociální pilíř CSR
Zavádění CSR koncepce v organizacích, mezisektorová spolupráce
Měření a reportování společenské odpovědnosti
České prostředí
------------------------------
Literatura:
LEGNEROVÁ, K., DOHNALOVÁ, M. Společensky odpovědné podnikání. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2018. ISBN 978-80-7598-055-7.
KAŠPAROVÁ, K., KUNZ, V. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd., Praha: Grada, 2013. 159 s. ISBN 978-80-247-4480-3
KULDOVÁ, L. Nový pohled na společenskou odpovědnost firem. 1. vyd., Plzeň: NAVA, 2012. 176 s. ISBN 978-80-7211- 408-5
Doporučená literatura:
PAVLÍK M., BĚLČÍK M. a kol. Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 169 s. ISBN 978-80-247-3157-5
PRSKAVCOVÁ M. a kol. Společenská odpovědnost firem, lidský kapitál, rovné příležitosti a environmentální management s využitím zahraničních zkušeností. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80- 7372-436-8
Cílem předmětu je seznámení se zahraniční i domácí koncepcí CSR, s aktéry, projevy odpovědného chování, s reportováním a současnou praxí CSR v České republice. V rámci seminářů budou studující prezentovat dvě CSR firmy vypracované podle zadaných kritérií.