Charles Explorer logo
🇨🇿

Společenská odpovědnost organizací

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YMN206

Sylabus

Témata:

Společenská odpovědnost organizací, zadání sem. prací

Světové organizace podporující CSR, cíle udržitelného rozvoje

Sociální marketing, sponzoring, firemní nadace a nadační fond, sociální pilíř CSR

Zavádění CSR koncepce v organizacích, mezisektorová spolupráce

Měření a reportování společenské odpovědnosti

České prostředí

  ------------------------------  

Literatura:

LEGNEROVÁ, K., DOHNALOVÁ, M. Společensky odpovědné podnikání. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2018. ISBN 978-80-7598-055-7.

KAŠPAROVÁ, K., KUNZ, V. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd., Praha: Grada, 2013. 159 s. ISBN 978-80-247-4480-3

KULDOVÁ, L. Nový pohled na společenskou odpovědnost firem. 1. vyd., Plzeň: NAVA, 2012. 176 s. ISBN 978-80-7211- 408-5  

Doporučená literatura:

PAVLÍK M., BĚLČÍK M. a kol. Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 169 s. ISBN 978-80-247-3157-5

PRSKAVCOVÁ M. a kol. Společenská odpovědnost firem, lidský kapitál, rovné příležitosti a environmentální management s využitím zahraničních zkušeností. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80- 7372-436-8    

Anotace

Cílem předmětu je seznámení se zahraniční i domácí koncepcí CSR, s aktéry, projevy odpovědného chování, s reportováním a současnou praxí CSR v České republice. V rámci seminářů budou studující prezentovat dvě CSR firmy vypracované podle zadaných kritérií.