Charles Explorer logo
🇬🇧

Microsociology in practice II. (distance learning)

Class at Faculty of Humanities |
YMN22MIPII

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Microsociologie v praxi II – kombinovaní studenti

Anotace:

Anotace:

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.

Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.

Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 60 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.  

Témata:  

Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky – setkání 8.4. 2022 16.10 – 19.00 hod.  

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.  

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. Kapitola 6, 8 a 9.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.  

Doporučená literatura:

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.  

Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení a řešení konfliktů – 14.5. 2022 od 9.30 do 12.20 hod. , místnost 2.11  

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.  

Doporučená literatura:

KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.    

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na setkáních.

Terénní deník z praxe – minimálně za 40 hodin praxe – termín odevzdání 30.6. 2022.  

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.      

Zadání pro terénní deník:

Studenti si po každé návštěvě praxe zapisují své terénní poznámky podle následující doporučené struktury:

Den:

Počet hodin:

Osoba, u které praxi vykonávám:

Její telefon:

Organizace:  

Co jsem dnes zažil/a?

Jak se to vztahuje k mému tématu praxe?

Co mě překvapilo?

Jaké otázky mi dnešní praxe zodpověděla?

Které nové otázky mi naopak otevřela?

Další postřehy, hypotézy, interpretace…  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Anotace:

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.

Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.

Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 50 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.

Témata: 1) Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky 2) Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení 3) Řešení konfliktů ve skupinách