Charles Explorer logo
🇬🇧

Anti-Bias - possibilities of applying the pedagogical approach in the reflection of social inequalities

Class at Faculty of Humanities |
YMN312

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Prezenční setkání proběhne 24.11.2023

Obsahem cvičení budou sebezkušeností aktivity, které představí přístup anti-bias a otevřou diskuzi k širší reflexi přístupu.

Text a úkoly naleznete i v Moodlu

Podmínky atestace: 

Odevzdání písemného úkolu do 12.11.2023 v odevzdávárně Moodle (2-3 NRS) 

Účast na semináři 24.11.2023 

Odevzdání reflexe do 8.12.2023 

Vlastní rešerše k tématu  

Skupinový ústní pohovor   

Písemný úkol před workshopem, k odevzdání do 12.11.2023 do Moodlu 

V úkolu studující popíší svojí motivaci k účasti na kurzu a svoje očekávání od kurzu.  Dále mají za úkol seznámit se s cíli a hlavnímu myšlenkami přístupu anti-bias v základní literatuře a s jedním z textů doporučené literatury. V písemném úkolu proto studující shrnou a reflektují cíle a myšlenky anti-bias ze základní literatury a jednoho z doporučených textů.  Co se v navržené li

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Na kurzu se studující seznámí s přístupem anti-bias, který nabízí pohled na reflexi nerovností ve společnosti.

Původně pedagogický koncept, který vychází z hnutí za kritické a sociálně spravedlivé vzdělávání, nabízí přesah i do fungování občanské společnosti a témat spojených s nerovností a marginalizací ve společnosti obecně.

Součástí semináře tedy bude seznámení za základní literaturou, cíli přístupu i návaznými texty, které mají přesah do dalších disciplín.

Prezenční seminář proběhne zážitkovou formou práci s konkrétními aktivitami, které jsou pro přístup charakteristické, které se věnují především reflexi moci ve společnosti a prostoru pro jedince, ale především reflexe vlastní pozice při (ne)reprodukci předsudků a diskriminujícího chování.

Úkolem studujících pak bude promyslet přesah využité přístupu do vlastních disciplín a kontextů. Nabízená těžiště pro samostatné studium jsou nerovnost, moc a diskriminace ve středoevropském prostoru, zvnitřněná dominance a zvnitřněný útlak, anti-bias prostředí.