-Analyzuje systém personálního řízení vybrané organizace ve vztahu ke konkrétní pozici
-Navrhuje změny ve vybrané oblasti, a diskutuje je ve skupině
-Specifikuje osobní rozvojové potřeby v oblasti personálního řízení a plánuje jejich rozvoj
témata výuky:\r\n
1. Personální procesy a činnosti - přehled základních pojmů: personální strategie, personální politika, postupy; vývoj názorů na personální management (mechanistický přístup, personalistika,
\r\n Human Resource Management).\r\n
2. Plánování lidských zdrojů a výběr pracovníků; trh práce, nabídka a poptávka.\r\n
3. Kritéria pro výběr pracovníků, specifika pracovních pozic v sociálních a zdravotnických organizacích, specifické požadavky na pracovníky ve zdravotnických a sociálních organizacích, cvičení:
\r\n analýza pracovního místa, sestavení nabídkového inzerátu, sestavení strukturovaného životopisu, výběrový pohovor.\r\n
4. Motivace pracovníků: vývoj názorů (fordismus, taylorismus, humanistické přístupy, Herzberg, Maslow); odměňování pracovníků.\r\n
5. Analýza využití pracovní síly; strategie využití pracovní síly; plánování činností; vhodnost cvičení: hodnotící rozhovor, sebehodnocení.\r\n
6. Strategie formování pracovní síly; formulování podnikové strategie, realizační strategie (získávání, stabilizace, rozvoj, snižování počtu).\r\n
7. Analýza produktivity a nákladů; zpracování rozpočtů a kontrola; normování v oblasti lidských zdrojů; předpovídání potřeb.\r\n
8. Pracovní činnosti v personalistice; personální agentury, personální poradenství; vedení personální agendy: popisy pracovních míst v personalistice (úkoly a pravomoci personálního ředitele,
\r\n personálního manažera); cvičení: hraní rolí (personální ředitel vs. personální manažer).\r\n
9. Vztahy na pracovišti, řešení konfliktů, prevence konfliktů, dynamika skupiny\r\n
10. Příprava a vedení pracovní porady, cvičení: nácvik techniky vedení pracovní porady\r\n
11. Specifika personální práce ve zdravotnických a sociálních organizacích; cvičení: demonstrace příkladů z praxe studentů, skupinová analýza konkrétních případů, nalézání možných východisek a
\r\n řešení příkladů z praxe studentů.\r\n
\r\n
Povinná četba: studijní materiály v podatelně\r\n
Doporučená","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"Subject includes following thematic areas:\nBasic overview of the key personnel management functions and existing trends\nPersonnel management strategy and policy, organisational culture\nJob design, analysis and descriptions\nStaff recruitment and selection (internal and external human resources, methods and procedures)\nOrganisational development and staff development (organisational development methods, adaptation process, development and implementation of training programmes)\nReward management (systems, evaluation)\nEmployee relations, health, safety and welfare\n","inLanguage":"en"}]} Cíle/výstupy z učení:-Analyzuje systém personálního řízení vybrané organizace ve vztahu ke konkrétní pozici-Navrhuje změny ve vybrané oblasti, a diskutuje je ve skupině-Specifikuje osobní rozvojové potřeby v oblasti personálního řízení a plánuje jejich rozvoj
témata výuky:
1. Personální procesy a činnosti - přehled základních pojmů: personální strategie, personální politika, postupy; vývoj názorů na personální management (mechanistický přístup, personalistika,
Human Resource Management).
2. Plánování lidských zdrojů a výběr pracovníků; trh práce, nabídka a poptávka.
3. Kritéria pro výběr pracovníků, specifika pracovních pozic v sociálních a zdravotnických organizacích, specifické požadavky na pracovníky ve zdravotnických a sociálních organizacích, cvičení:
analýza pracovního místa, sestavení nabídkového inzerátu, sestavení strukturovaného životopisu, výběrový pohovor.
4. Motivace pracovníků: vývoj názorů (fordismus, taylorismus, humanistické přístupy, Herzberg, Maslow); odměňování pracovníků.
5. Analýza využití pracovní síly; strategie využití pracovní síly; plánování činností; vhodnost cvičení: hodnotící rozhovor, sebehodnocení.
6. Strategie formování pracovní síly; formulování podnikové strategie, realizační strategie (získávání, stabilizace, rozvoj, snižování počtu).
7. Analýza produktivity a nákladů; zpracování rozpočtů a kontrola; normování v oblasti lidských zdrojů; předpovídání potřeb.
8. Pracovní činnosti v personalistice; personální agentury, personální poradenství; vedení personální agendy: popisy pracovních míst v personalistice (úkoly a pravomoci personálního ředitele,
personálního manažera); cvičení: hraní rolí (personální ředitel vs. personální manažer).
9. Vztahy na pracovišti, řešení konfliktů, prevence konfliktů, dynamika skupiny
10. Příprava a vedení pracovní porady, cvičení: nácvik techniky vedení pracovní porady
11. Specifika personální práce ve zdravotnických a sociálních organizacích; cvičení: demonstrace příkladů z praxe studentů, skupinová analýza konkrétních případů, nalézání možných východisek a
řešení příkladů z praxe studentů.
Povinná četba: studijní materiály v podatelně
Doporučená
Předmět uvádí studenta do principů rozvoje lidských zdrojů a jejich specifických akcentů v oblasti řízení
sociálních a zdravotních služeb a jejich aplikace v praxi.Sylabus
Anotace