Charles Explorer logo
🇨🇿

Finanční řízení

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YMR02PRZI

Sylabus

t&eacute;mata v&yacute;uky:Tento modul bude vyžadovat &uacute;čast na předn&aacute;&scaron;k&aacute;ch, kter&eacute; d&aacute;le prohloub&iacute; znalosti z I.ročn&iacute;ku. Předn&aacute;&scaron;ky budou doplněny př&iacute;padov&yacute;mi studiemi.a) teorie a nejdůležitěj&scaron;&iacute; pojmy:???? v&yacute;robek, služba, produkt???? trh &ndash; obecn&eacute; podm&iacute;nky fungov&aacute;n&iacute; trhu???? spokojenost z&aacute;kazn&iacute;ků, jak ji měřit???? marketingov&yacute; mix???? vztahy mezi ř&iacute;zen&iacute;m lidsk&yacute;ch zdrojů a strategi&iacute; pro hlavn&iacute; č&aacute;st podnik&aacute;n&iacute;???? finančn&iacute; v&yacute;sledky společnosti???? kalkulačn&iacute; techniky a cenov&aacute; tvorba???? finančn&iacute; pl&aacute;nov&aacute;n&iacute; a jeho vliv na tvorbu firemn&iacute; strategie???? navazuje a prohlubuje znalosti z 1.ročn&iacute;ku a pokus&iacute; se je aplikovat sestaven&iacute;mvlastn&iacute;ho business pl&aacute;nub) cvičen&iacute; a &uacute;lohy k dosažen&iacute; dovednost&iacute;:Po &uacute;spě&scaron;n&eacute;m absolvov&aacute;n&iacute; modulu by měli b&yacute;t studenti schopni:???? přispět k v&yacute;voji, navrhov&aacute;n&iacute; a implementaci nov&yacute;ch v&yacute;robků, syst&eacute;mů a služeb???? ř&iacute;dit n&aacute;klady a zvy&scaron;ovat jejich hodnotu???? využ&iacute;t dostupn&yacute;ch finančn&iacute;ch informac&iacute; k různ&yacute;m druhům anal&yacute;z???? posoudit alternativn&iacute; možnosti financov&aacute;n&iacute;???? vyjedn&aacute;vat o rozpočtu a posoudit jeho re&aacute;lnost<span styl

Anotace

Hlavním cílem předmětu je seznámit posluchače s využitím poznatků a teoretických konceptů ekonomie sestavit business plán, a to na základě analýzy hospodářských výsledků, zejména v podmínkách své zaměstnanecké organizace.

Naučit, jak porozumět možnostem, které tato analýza skýtá pro účely posuzování úspěšnosti hospodaření, ohodnocení trhu, tržních příležitostí a rozhodování. Dále by se student měl seznámit s trhem a jeho obecnými podmínkami fungování, se spokojeností zákazníků a jak ji měřit a se základy finančního plánování a jeho vlivu na tvorbu firemní strategie.