témata výuky:a) teorie a nejdůležitější pojmypojem supervize a jeho chápání v různých zemíchhistorie a aktuální dilemata, epistemologie – reflexe x vědecká argumentace, Schon x Cochran,situované poznání x „objektivní“(nad-kontextové) poznánív supervizi: zkušenostní přístup.........teorie, modely emancipace supervizanta x kompetence možnosti supervize v soc. a zdravot.službách Supervize jako podpora kvality a celoživotního vzdělávání-součást personálního manažmentuDruhy supervizeProfesionální role- o roli, statusu, individuaci.Individuace a role-konflikt vs.dialogPosuzování profesionální role-zkušenosti s portfolii, kompetence, osobní plán rozvojeFormy supervize, cíle, kontext, dohoda b) cvičení a úlohy k dosažení dovednostíZkušenost se třemi metodami supervize, práce v malých skupinách-příprava supervizní dohody, hraní rolí-vyjednávání dohody četba-aktuální články a publikace o supervizi jsou většinou k dispozici v knihovně katedry Povinná četba ke zkoušce!!!!:Učební text k předmětu na webové stránce katedry.Havrdová,Z.: Kompetence v praxi sociální práce. Osmium, Praha 1999.
Kap. II,III,IV,V,VII.
Havrdová,Z.,Hajný,M. : Praktická supervize. Galen, 2008, str. 17- 46, Doporučená četba k supervizi ( většinou v knihovně katedry):Hawkins, P. and Shohet, R. (2004) Supervize v pomáhajících profesích.Portál, Praha.Kopřiva, K.(2006) Lidský vztah jako součást profese.
Praha, Portál. Matoušek, O. a kol.(2003): Metody a řízení sociální práce. Portál, Praha.Úvod do supervize a jeho významu pro pomáhající profese (2002).
Sdružení SCAn,Tišnov . Cizojazyčná klasická četba v knihovně katedry:Belardi, N.( 1998) Supervision. Eine Einführung für soziale Berufe.
Freiburg im Breigau: Lambertus,<span lang="EN-NZ" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-family: A
Předmět studenty seznámí se specifickými historickými, hodnotovými a metodickými východisky a metodami podpory pracovníků v sociálních službách, jejich dopady na kultury organizací, principy a způsoby organizování supervize v různých částech světa a způsoby začlenění supervize do rozvoje kvalitní praxe v pomáhajících profesích.