Student usiluje o splnění vyjednaného cíle praxe, zpracuje závěrečnou zprávu, kterou nechá přečíst kontaktní osobě, obvykle se jedná o zaměstnance přijímající organizace, a požádá ji o zpracování vyjádření. Zprávu s vyjádřením následně pošle vedoucí/mu praxe, která/ý ji přečte a pošle studentovi svou zpětnou vazbu.
Praxe je prováděna především v zařízeních poskytujících sociální služby všech typů podle zákona 108/2006 Sb., zejména rezidenčních, ale také ambulantních či terénních, a ve službách na pomezí sociální a zdravotní péče, např. hospicích, léčebnách pro dlouhodobě nemocné aj. Praxe je dále umožňována i v dalších zařízeních, a to zdravotnických či pedagogických, které obsahují sociální práci a péči. Studenti praktikují též v organizacích jako jsou nemocnice, pedagogická zařízení věnující se vzdělávání osob se zdravotním postižením, neziskových organizacích sdružujících osoby se zdravotním postižením nebo ve výzkumných a vzdělávacích institucích sociálního či zdravotnického zaměření.
* Povinná literatura:
KELLER, J. Sociologie organizace a byrokracie. 2. přepracované vydání. Praha: Sociologické nakladatelství. 2010. 182 s. ISBN 978-80-86429-74-8
* Doporučená literatura:
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press. 580 s. ISBN 80-7261-064-3.
LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing. 237 s. ISBN 978-80-247-2951-0.
* Studijní opora:
Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.
Témata:
1) Průběh praxe, seznámení s manuálem Praxe řízení
2) Kontrakt s pracovištěm, organizační klima a kultura, výběr a role kontaktní osoby
3) Výběr organizace, vyjednání předmětu spolupráce
4) Plán praxe, jeho prezentace a odsouhlasení
5) Krizové okamžiky při plnění plánu a způsoby jejich řešení
6) Monitoring průběhu praxe, vedení dokumentace, portfolio, reportování
7) Komunikace s kontaktní osobou, vedoucím praxe a managementem organizace
8) Praxe řízení a diagnostika organizace, vzájemné vazby a návaznost
9) Změna organizace a formální postup jejího provedení
10) Praxe I. a Praxe II. vzájemné propojení a návaznost
11) Zpráva z praxe, požadavky na její obsah, vyjádření kontaktní osoby
12) Etické aspekty realizace praxe, autorská práva k výstupům praxe
13) Organizační změna, analýza silového pole, vyjednávání a vytvoření koalice V případě přechodu na online výuku bude tato probíhat v MS Teams,požadavky k atestaci predmětu se nezmění.Účast bude zaznamenána tamtéž.