Charles Explorer logo
🇬🇧

Practice in Management I.

Class at Faculty of Humanities |
YMRK0020

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Student usiluje o splnění vyjednaného cíle praxe, zpracuje závěrečnou zprávu, kterou nechá přečíst kontaktní osobě, obvykle se jedná o zaměstnance přijímající organizace, a požádá ji o zpracování vyjádření. Zprávu s vyjádřením následně pošle vedoucí/mu praxe, která/ý ji přečte a pošle studentovi svou zpětnou vazbu.

Praxe je prováděna především v zařízeních poskytujících sociální služby všech typů podle zákona 108/2006 Sb., zejména rezidenčních, ale také ambulantních či terénních, a ve službách na pomezí sociální a zdravotní péče, např. hospicích, léčebnách pro dlouhodobě nemocné aj. Praxe je dále umožňována i v dalších zařízeních, a to zdravotnických či pedagogických, které obsahují sociální práci a péči. Studenti praktikují též v organizacích jako jsou nemocnice, pedagogická zařízení věnující se vzdělávání osob se zdravotním postižením, neziskových organizacích sdružujících osoby se zdravotním postižením nebo ve výzkumných a vzdělávacích institucích sociálního či zdravotnického zaměření.

* Povinná literatura:

KELLER, J. Sociologie organizace a byrokracie. 2. přepracované vydání. Praha: Sociologické nakladatelství. 2010. 182 s. ISBN 978-80-86429-74-8

* Doporučená literatura:

BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press. 580 s. ISBN 80-7261-064-3.

LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing. 237 s. ISBN 978-80-247-2951-0.

* Studijní opora:

Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Témata:

1) Průběh praxe, seznámení s manuálem Praxe řízení

2) Kontrakt s pracovištěm, organizační klima a kultura, výběr a role kontaktní osoby

3) Výběr organizace, vyjednání předmětu spolupráce

4) Plán praxe, jeho prezentace a odsouhlasení

5) Krizové okamžiky při plnění plánu a způsoby jejich řešení

6) Monitoring průběhu praxe, vedení dokumentace, portfolio, reportování

7) Komunikace s kontaktní osobou, vedoucím praxe a managementem organizace

8) Praxe řízení a diagnostika organizace, vzájemné vazby a návaznost

9) Změna organizace a formální postup jejího provedení

10) Praxe I. a Praxe II. vzájemné propojení a návaznost

11) Zpráva z praxe, požadavky na její obsah, vyjádření kontaktní osoby

12) Etické aspekty realizace praxe, autorská práva k výstupům praxe

13) Organizační změna, analýza silového pole, vyjednávání a vytvoření koalice V případě přechodu na online výuku bude tato probíhat v MS Teams,požadavky k atestaci predmětu se nezmění.Účast bude zaznamenána tamtéž.