* Povinná literatura:
PETŘÍK, T. Ekonomické a finanční řízení firmy, manažerské účetnictví v praxi, 2. vyd. Praha: Grada 2009. ISBN 8024730243.
KOTLER P., ARMSTRONG G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN: 978-80-247-0513-2.
* Doporučená literatura:
KADLČÍK, M. Psychologie a sociologie řízení. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-704-1951-2.
HEYNE, P.; Ekonomický styl myšlení, 1. vyd. Praha: VŠE Praha, 1991. ISBN: 8070797819.
SEDLÁČEK, J. Účetní data v rukou manažera. Finanční analýza v řízení firmy. 2. vydání, Brno, Computer Press, 2001. 220 s. ISBN 807226-562-8.
KOPČAJ, A. Řízení proudu změn, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN: 8090235816.
SAMUELSON, P. NORDHAUS, W. Ekonomie. 18. vyd. Praha: Nakladatelství Svoboda, 2008. ISBN 80-205-0590-3.
MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. 2. přepracované vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
SMEJKAL, V. RAIS, K. Řízení rizik ve firmách a jiných organizací. 1. vyd. Praha: Grada 2006. ISBN: 9788024716671.
* Studijní opora:
Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.
Témata:
1. Business plán a business model – historie, vývoj, přístupy
2. Veřejná správa jako objednatel veřejné služby (principy, pravidla, hospodářská soutěž, veřejná podpora)
3. Inovace - výrobek, služba, produkt
4. Analýza trhu – obecné podmínky fungování trhu
5. Nástroje měření spokojenosti zákazníků
6. Marketingový mix
7. Vztahy mezi řízením lidsk ých zdrojů a strategií pro hlavní část podnikání
8. Finanční výsledky společnosti
9. Kalkulační techniky a cenová tvorba
10. Finanční plánování a jeho vztah k tvorbě firemní strategie
11. Struktura business plánu
12. Klíčové ukazatele hodnocení atraktivity podnikatelského záměru