* Obsah z hlediska teorie:
Okruh 1:
Vývoj supervize jako metody ve světě (historie 19.-20. stol.) - Myšlenkové proudy utvářející supervizi; Převládající pojetí supervize v různých zemích a profesních oblastech - Vývoj supervize na našem území (historie, subjekty, oblasti uplatnění supervize, legislativa či dohody, organizace); Současný stav supervize v Evropě (úroveň řešených otázek, evropské asociace, webové stránky a časopisy, výuka supervize)
Okruh 2:
Význam supervize jako podpory pracovníků v sociálních a zdravotnických službách - Formy a metody supervize; Kontrakt supervize, jeho komponenty a vyjednávání - Odpovědnost supervizora, supervizantů a zadavatelů supervize; Reflexe - pojem v pomáhajících profesích, podmínky účinné reflexe
OKRUH 3:
Andragogický model učení a jeho využití ve vzdělávací supervizi; Kompetence jako pojem, důkazy a kritéria kompetencí, kompetence v supervizi a v řízení- hlavní rozdíly; Supervize v organizaci - témata vhodná k řešení supervizí, význam kultury supervize a organizace.
Předmět umožn í studentkám a studentům proniknout do specifických historických, hodnotových a metodických východisek a metod podpory pracovníků ve službách, jejichž součástí je sociální práce, jejich dopadů na kulturu organizací, principů a způsobů organizování supervize v různých částech světa a způsobů začlenění supervize do rozvoje kvalitní praxe v pomáhajících profesích.