Samostudium studijních materiálů vložených v Moodle k problematice kvality a zpracování seminární práce, která je jedním z požadavků pro získání atestace.
Studenti prezenční formy studia mají povinnou účast 80%.
* Povinná literatura:
NENADÁL, J., NOSKIEVIČOVÁ, D., PETŘÍKOVÁ, R., PLURA, J., TOŠENOVSKÝ, J. Moderní management jakosti. Dotisk 1. vydání. Praha, Management Press 2011. 380 s. ISBN 978-80-7261-071-6.
HAVRDOVÁ, Z. a kol. Hodnoty v prostředí sociálních a zdravotních služeb. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2010, 207 s. ISBN 978-808-7398-067.
Zákony a vyhlášky (ve znění pozdějších předpisů):
Zák. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
Vyhl. č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách
Zák. č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách
Vyhl. č. 98/2012 Sb. o zdravotnické dokumentaci
Vyhl. č. 99/2012 Sb. o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb
Vyhl. č. 102/2012 Sb. o hodnocení kvality a bezpečí lůžkové zdravotní péče
* Doporučená literatura:
HAVRDOVÁ, Z., ŠMÍDOVÁ, O., ŠAFR, J., ŠTEGMANNOVÁ, I. Organizační kultura v sociálních službách jako předmět výzkumu: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. 1. vyd. Praha: FHS UK, 2011, 207 s. ISBN 978-808-7398-159.
MÁTL, Ondřej a Milena JABŮRKOVÁ. Kvalita péče o seniory: řízení kvality dlouhodobé péče v ČR. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 176 s. ISBN 978-807-2624-997.
MÁTL, Ondřej a Milena JABŮRKOVÁ. Kvalita péče o seniory II: řízení kvality dlouhodobé péče v mezinárodním srovnání. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7262-524-6.
Mezinárodní akreditační standardy pro zdravotnická zařízení, Praha: Grada 2004
PILLINGER, J. Quality in social public services. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities 2001. ISBN 92-897-0066-1.
* Studijní opora:
Prezentace a studijní materiál vložené v Moodle.
Témata:
1) Pojmové vymezení v oblasti řízení kvality
2) Historický vývoj přístupů k jakosti a kvalitě, kvalita jako hodnota
3) Modely a nástroje řízení kvality (ISO, TQM, EFQM, CAF, Benchmarking…)
4) Politika podpory kvality v ČR a v Evropě (strategie a cíle, oceňování kvality)
5) Vymezení pojmů souvisejících s kvalitou zdravotní péče
6) Systémy sledování a zvyšování kvality poskytované zdravotní péče
7) Standardy pro podporu zdraví v nemocnicích, nástroj sebehodnocení, provádění auditů
8) Hlavní znaky systémů sociálních služeb v evropských zemích
9) Nástroje pro zvyšování kvality v oblasti sociálních služeb
11) Standardy kvality sociálních služeb a jejich hodnocení
12) Individualizace poskytované péče
13) Kultura organizace orientovaná na uživatele služeb